خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران:

گردشگری ادبیات مسلط استان مازندران است

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۷۲۵

جلوه های فرهنگ در مازندران یک فرصت گردشگری و یک بسته محسوب می شود.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران گفت: ما تا به امروز فرصت های زیادی را از دست داده ایم و باید به بخش گردشگری بیشتر توجه نماییم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، دلاور بزرگ نیا بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح رستوران سنتی آوینا با بیان اینکه ایجاد فضاهای مناسب بمنظور حضور مردم و ایجاد نشاط و انبساط خاطرارزشمند است اظهار داشت: در جامعه ای که یکی از شایع ترین بیماری ها افسردگی است هر چیزی که بتواند زمینه نشاط و شادابی را فراهم نماید علاوه بر اشتغال زایی خدمت بزرگی محسوب می شود.

وی افزود: ما تا به امروز فرصت های زیادی را از دست داده ایم و باید به بخش گردشگری بیشتر توجه نماییم.

بزرگ نیا با بیان اینکه استان مازندران بدلیل وجود طبیعت، جنگل، دریا و مناظر بکر، محل مناسبی برای توسعه گردشگری است تصریح کرد: باید تلاش کنیم این سرمایه الهی را حفظ و نگهداری نماییم.

وی از کشاورزی بعنوان یکی از فرصت های توسعه در مازندران نام برد و گفت: با تمام تلاشهایی که انجام گرفت در این بخش هم نتوانستیم به خوبی حق مطلب را ادا نماییم و این بخش با دلار ۷ تومانی به استانهای کویری رفت و فضایی ایجاد کرد که موجب ایجاد رونق اقتصادی پایدار گردید.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، اظهار داشت: در زمانهای گذشته و نه چندان دور شاهد این بودیم که شالیزارها به باغ مرکبات تبدیل گشت و بالعکس و همین موضوع باعثشد نمی توانیم با قاطعیت بگوییم برنجی که برای پایداری آن تلاش می کنیم محصولی استراتژیک است.

بزرگ نیا، از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی بعنوان نگرانی مهم نام برد و تصریح کرد: تبدیل این زمینها به ویلا و شهرک و فرار از کشاورزی و اقبال از ساخت و ساز برای صاحبان زمین، سودآوری و رونق بیشتری بهمراه دارد و به همین دلیل اقدام به تغیر کاربری می کنند.

وی ادامه داد: این معضل حاکی از آن است که ما در توسعه بخش کشاورزی کم دقت بوده ایم که نیاز به توجه و بررسی دارد.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، از گردشگری بعنوان تنها فرصت باقیمانده برای توسعه مازندران نام برد و افزود: باید با ایجاد فهم و ادبیات مشترک میان مدیران و دستگاههای ذیربط از تنها فرصت باقیمانده به نحو مطلوب استفاده کنیم زیرا اگر فهم مشترک و واحد وجود نداشته باشد این فرصت هم سوخت می شود.

بزرگ نیا با بیان اینکه وجود رشته کووهای البرز، جنگلهای هیرکانی و باستانی، ییلاقها و طبیعت بکر قابلیت های طبیعی استان مازندران هستند اظهار داشت: قائم شهر با داشتن ۱۲۶ هزار هکتار جنگل تلار فضای تفرجی خوبی محسوب می شود که باید از آن بهره برد.

وی افزود: در بعضی از محافل عده ای که از قضا در سمت های شناخته شده ای فعالیت می کنند حرفهایی می زنند که نگران کننده است و فرهنگ استان مازندران را مورد حجمه قرار داده اند.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با بیان اینکه این نگرانی در عناصر فرهنگی استان وجود دارد که با آمدن گردشگر فرهنگ مازندران لگد مال می شود اظهار داشت: اگر ما واقعا فرهنگ مازندران را شناخته و مردم را با آن آشنا نماییم بدون شک می توانیم تأثیر بجا و مناسبی در جامعه مهمان و مسافر بگذاریم.

بزرگ نیا اظهار داشت: جلوه های فرهنگ در مازندران یک فرصت و یک بسته گردشگری محسوب می شود زیرا فرهنگ جزئی از گردشگری است و پیش از آنکه مردم به سمت جاذبه های طبیعی گرایش داشته باشند به سمت فرهنگ می روند.

وی از استان مازندران بعنوان استان مهمانپذیر نام برد و یادآور شد: طبق آمار ۲۰ میلیون نفر شب خواب سالانه در این استان پذیرش می شوند.

بزرگ نیا خطاب به مسئولین گفت: کل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای مازندران که ما به آن دلبسته ایم اگر صد در صد تخصیص یابد به ۷ هزار و ۳۰۰میلیارد تومان هم نمی رسد و باید به فرصت سرمایه گذاری توجه نماییم تا بتوانیم برای استان درآمد زایی کنیم.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، با بیان اینکه گردشگری ادبیات مسلط استان مازندران است افزود: باید به کسانی که در این بخش به توسعه و ایجاد فضای کار و اشتغال می پردازند کمک نماییم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز