خبرگزاری کار ایران

آیت الله معلمی در آمل مطرح کرد؛

انقلاب اسلامی زمینه ساز اقتدار اهل ایمان شده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۳۸۹

ولایت فقیه به معنای خودکامگی نبوده بلکه براساس فقه اهل بیت(ع) باید اعمال ولایت کند.

آیت الله علی معلمی، نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در نشست هیات عاشقان ولایت ویژه فرماندهان حوزه ها، پایگاه های مقاومت بسیج، مربیان و سرگروه های شجره طیبه صالحین بسیج شهرستان آمل که در حسینه ثارالله سپاه ناحیه آمل برگزار شد با بیان این که ایادی استکباری تلاش کردند تا انقلاب ما حاصل نشود، گفت: در روزهای قبل از تحقق انقلاب به دنبال هراس مردم بودند اما ملت به حمایت از امام راحل حضوری گسترده و ارزشمند داشتند.

به گزارش ایلنا، وی با اشاره به این که استکبار و رسانه های آن تلاش داشتند تا مردم را ناامید کرده و امام را تنها بگذارند، افزود: عنایت الهی چیز دیگری را رقم زده که این عنایت به صورت رایگان نصیب هیچ کسی نمی شود.

امام جمعه قائم شهر، تصریح کرد: اگر انسان خود را مستعد به نصرت الهی کند آن زمان چنین امری حاصل او می شود که باید شرایط را برای خود مهیا کنیم و وقتی انسان با تمام وجود خود را در طبق اخلاص بگذارد آن زمان امداد غیبی فرا می رسد.

آیت الله معلمی با بیان این که نصرت الهی سبب تحقق انقلاب اسلامی شده است، خاطرنشان کرد: وقتی که امام راحل ولایت فقیه و حکومت اسلامی را در سال ۴۸ مطرح می کردند بنده به عنوان طلبه حضور داشتم که دیگران ما را سرزنش می کردند چرا عمر خود را تلف کرده و سخن های خیالی گوش می کنید که آن ها می خواستند نزد امام کسی حضور نداشته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که انقلاب اسلامی به فضل الهی حاصل شده است که باید قدردان این نعمت باشیم، گفت: اثری گرانقدر در نفس و کلام امام راحل ایجاد شد و کار خدایی بود که موج عظیم انسانی و سیل جمعیت را در برابر طاغوتیان قرار داد.

وی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی زمینه ساز اقتدار اهل ایمان شده است، گفت: ملت ما لیاقت داشتن رهبری چون امام خمینی(ره) را داشتند که به برکت ایشان انسجام، سقوط نظام شاهنشاهی و تحقق انقلاب حاصل شده است.

امام جمعه قائم شهر با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی به برکت ولایت و امامت بوده است، بیان داشت: پس از انقلاب همواره دشمنان به دنبال ایجاد مانع در برابر نظام اسلامی بودند که نمونه آن وقایعی چون ششم بهمن آمل است که در آن گرفتار عذاب الهی شدند.

آیت الله معلمی، تصریح کرد: درجه اخلاص، ایمان و توکل امام بالاتر از همه بود که سبب فراگیری انقلاب شد که این وجود نورانی با تمام توان درصدد انجام وظیفه و تکلیف الهی گام برداشته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، افزود: انقلاب اسلامی یوم الله بزرگی بود که برای همیشه تاریخ باید روز ۲۲ بهمن را گرامی داشته و نباید آن را فراموش کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت حلقات شجره طیبه صالحین، گفت: دشمن از برخورد نظامی با جمهوری اسلامی هراس داشته و به دنبال نفوذ در خانه ها برای انحراف نسل جوان است که نباید بیکار بنشینیم.

امام جمعه قائم شهر، افزود: ما باید ظرف پاک و سالم جوانان را با سیره اهل بیت معصومین(ع) پر کرده که در غیر این صورت شیاطین قلب جوانان ما را مورد هدف قرار می دهند.

وی، خاطرنشان کرد: روزگاری که درس مرحوم امام می رفتیم هیچ کسی از ما به دنبال پست و مقام نبودیم و بعد از فوت امام تا به امروز رهبری معظم انقلاب قدم پا جای پای امام خمینی(ره) گذاشته و ذره ای از مسیر امام عدول نکرده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، افزود: افراد و جریاناتی که با رهبری ناسازگاری دارند در زمان امام هم حرف داشتند که جرات نمی کردند بیان کنند.

امام جمعه قائمشهر در پاسخ به سووالی در خصوص پرونده تخلفات رحیمی، گفت: قصه رحیمی مربوط به دولت گذشته نبوده و مربوط به ایام ریاست ایشان بر دیوان محاسبات است که علی القاعده رییس مجلس وقت هم باید پاسخگو باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان این که ولایت فقیه در قانون اساسی ما قانون است، گفت: ولایت فقیه به معنای خودکامگی نبوده بلکه براساس فقه اهل بیت(ع) باید اعمال ولایت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز