خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی:

خط لوله گاز دامغان به ساری تا پایان ۹۴ اجرایی می شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۲۷۸

در بودجه ۹۴ درصدی را برای ورود گردشگران خارجی و داخلی تحت عنوان عوارض برای استانهای گردشگر پذیر برای حفظ میراثفرهنگی پیش بینی شده است.

سید رمضان شجاعی در نشست خبری با اصحاب رسانه در ساری با اشاره به ظرفیت های خوب مازندران و با وجود موهبات الهی از قبیل کوه، جنگل و دریا که به خوبی ازآن استفاده نشده است، اظهار داشت: در بودجه ۹۴ درصدی را برای ورود گردشگران خارجی و داخلی تحت عنوان عوارض برای استانهای گردشگر پذیر برای حفظ میراثفرهنگی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، شجاعی به افت فشار گاز در مازندران اشاره کرد و گفت: پروژه خط لوله گاز دامغان به ساری در حال انجام است که تا پایان ۹۴ این طرح اجرایی و عملیاتی می شود که با راه اندازی این خط لوله مشکل افت فشار گاز مرتفع شده و بخش های چهاردانگه، دودانگه، کلیجانرستاق و روستاهای بالادست از نعمت گاز برخوردار می شوند.

وی ازآستانه شکل گیری سازمان سواحل عمران و توسعه دریا خبر داد و افزود: این سازمان از ردیف بودجه ای مجزا برخوردار است تا امکانات تفریحی و رفاهی و ساماندهی دریا شکل گیرد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه از بهره برداری مجتمع فرهنگی و هنری مرحوم کردان در سال آینده خبر داد، گفت: هنر ما در مازندران خاک می خورد و تئاتر به عنوان مادر همه هنرها ست با افتتاح این پروژه امکانات خوبی برای هنرمندان به ویژه گروه تئاتر فراهم می شود.

شجاعی با اشاره به اینکه در حوزه ورزش، هنر و صدا وسیما تغییرات بودجه ای در سال ۹۴ دیده می شود، بیان داشت: در حوزه ورزش حدود ۴ هزار و دویست پروژه نیمه تمام وجود دارد که برای تکمیل آن به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی در ادامه افزود: تصمیماتی در حوزه نفت و گاز اتخاذ شد تا بر اساس آن نفت و گاز در مازندران فعالیت خود را شروع کندو تلاش مجمع نمایندگان این است تا حفاری این دو منبع مهم در دریای خزر شروع شود.

شجاعی به افت فشار گاز در مازندران اشاره کرد و گفت: پروژه خط لوله گاز دامغان به ساری در حال انجام است که تا پایان ۹۴ این طرح اجرایی و عملیاتی می شود که با راه اندازی این خط لوله مشکل افت فشار گاز مرتفع شده و بخش های چهاردانگه، دودانگه، کلیجانرستاق و روستاهای بالادست از نعمت گاز برخوردار می شوند.

وی بیان داشت: اعتبارات بسیار مناسبی را برای سرعت بخشیدن جاده مواصلاتی به ویژه هراز و فیروزکوه تخصیص داده شد که با با ۴ بانده شدن این جاده ها تردد در این مسر آسان تر خواهد شد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروزاهایی هوایی از مازندران به استانهای دیگر تکمیل شده است، اظهار داشت: باربری هوایی یکی از برنامه های مهمی است که تلاش می شود از این طریق با کشورهای میانه و شمالی تعامل داشته باشیم.

شجاعی به پروژه های نیمه تمام ساری به تاکام که به دلیل نقدیندگی راکد مانده بود اشاره کرد و گفت: اعتباراتی برای پروژه فوق و همچنین جاده های مواصلاتی ساری خزر آباد، ساری – گهرباران اختصاص داده شد.

وی با اشاره به بیمارستان ۳۲۰ تختوابی ساری اشاره کرد و اظهار داشت: دولت در نظر دارد تا این بیمارستان را به بخش خصوصی واگذار کند اما ما تلاش می کنیم تا به شکل دولتی به بیماران خدمات بهینه ارائه کند.

شجاعی افزود: برای کاهش بار ترافیکی در استان مازندران تصمیاتی جهت حمل و نقل دریایی اتخاذ شد

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تمهیدات اتخاذ شده از کارنجات در حال تعطیلی حمایت شد افزود: با تغییر مدیریت در شرکت نکا چوب این شرکت از ظرفیت خوب تولیدات برخوردار است.

وی یکی دیگر از ظرفیت خوب استان را تولیدات شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های بالای این شذرکت متأسفانه کاغذهای داخلی کمت خریداری می شود و با پیگیرهایی که انجام دادیم در جهت رفع این مشکل هستیم.

شجاعی از کلنگ زنی دامپروی ۳۰ هزار راسی در پشت کوه چهاردانگه در ۳۰ بهمن خبر داد و گفت: اجرای این طرح موجب اشتغال زایی افرادی زیادی خواهد شد.

وی با اشاره به بودجه تخصیص داده شده افزود: در مجموع اعتبارات و تملک دارایی در بحثعمرانی افزایش قابل توجه ای را داشته و وصول ۴۲ هزار میلیارد تومان در بودجه وجود دارد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: وابستگی بودجه به نفت در سال ۹۴ کاهش یافت و با پیش بینی قیمت نفت، درامدهای حاصل از مازاد قیمت نفت در حوزه توسعه عمران هزینه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز