خبرگزاری کار ایران

علیپور در حاشیه افتتاح پروژه لاینینگ روستای دوک قائم شهر؛

با اجرای لاینینگ در اراضی کشاورزی، می توان تا حدود زیادی از هدر رفت آب جلوگیری نمود

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۴۲۲

فاز اول اجرای این طرح به طول شش هزار و ۶۰۰ متربا اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیون تومان اجرا شد و به بهره برداری رسید که برای اجرای فاز بعدی بطول شش هزار و ۳۰۰ متر با قردادی بالغ بر۲۹۰ میلیون تومان، پیمانکار انتخاب شده است

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح لاینینگ در اراضی کشاورزی و شالیزاری، می توان تا حدود زیادی از هدر رفت آب جلوگیری نمود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، کمال علیپور عصر امروز، در حاشیه افتتاح پروژه لاینینگ روستای دوک با بیان اینکه این منطقه یکی از روستاهای مولد کشاورزی است اظهار داشت: در بودجه امسال، اعتبارات خوبی در بحثلاینینگ در نظر گرفته شد.

وی افزود: با توجه به اینکه هدر رفت آب یکی از موضوعات اصلی کشور در بخش کشاورزی است، با اجرای طرح لاینینگ در اراضی کشاورزی و شالیزاری، می توان تا حدود زیادی از هدر رفت آب جلوگیری نمود.

علیپور اظهار داشت: کل لایلینگ این روستا بیش از۱۰ کیلومتر است که امروز ۶ هزار متر آن افتتاح و در فاز بعدی، کل آن به بهره برداری خواهد رسید.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی شن ریزی جاده های بین مزارع را یکی از مشکلات روستای دوک برشمرد و گفت: اعتباراتی میتوان برای این بخش در نظر گرفت، که با همکاری و مشارکت مردم این مشکل هم مرتفع خواهد شد.

وی ادامه داد: برق دار کردن چاههای کشاورزی یکی از دغدغه های روستاست و چاههای محوری کشور یکی از بحثهای جدی مجلس و وزارت جهاد و کشاورزی است که در سال گذشته و امسال، اعتبارات خوبی برای آن پیش بینی شده که امیدواریم با پیگیری مدیریت جهادکشاورزی شهرستان این مشکل در روستاهای شهرستان حل شود.

علیپور با بیان اینکه شن ریزی جاده های بین مزارع یکی دیگر از مشکلات روستای دوک می باشد اظهار داشت: اگر می خواهیم ادعای رقابت با کشورهای دیگر را داشته باشیم و به خودکفایی برسیم باید به این بخش توجه ویژه شود.

وی به اجرای طرح هادی در این روستا اشاره کرد و گفت: تاکنون مشارکت مردمی بسیار خوب بود و در حال عقد قردادی هستیم که از اعتبارات ملی برای اجرای این طرح استفاده شود.

سرپرست مدیریت جهاد و کشاورزی قائمشهر در ادامه با بیان اینکه در۲۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری روستای دوک در فازهای مختلف تجهیز و نوسازی انجام شد، افزود: کل مسیر کانالها ۲۳ کیلومتر است که آبرسانی به این اراضی را بعهده دارند.

فرزین فرهادی اظهار داشت: فاز اول اجرای این طرح به طول شش هزار و ۶۰۰ متربا اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیون تومان اجرا شد و به بهره برداری رسید که برای اجرای فاز بعدی بطول شش هزار و ۳۰۰ متر با قردادی بالغ بر۲۹۰ میلیون تومان، پیمانکار انتخاب شده است که از هفته آینده کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی، با بیان اینکه از کل این مسیرها حدود ۸/۵کیلومتر دیگر باقی می ماند اظهار داشت: امیدواریم با پیگیری مسئولان امر بتوانیم این کاربسیار بزرگ را که هم تجهیزو نوسازی و هم کانال انتقال آب است در سال ۹۴ اجرایی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز