خبرگزاری کار ایران

اعرابی خبر داد؛

بازنشستگی ۳۵۰ بهورز تا سال ۹۵ در مازندران

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۸۵۰

امسال سهمیه ساخت خانه بهداشت در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار جمعیت استان مازندران، ۱۵۰ خانه بود که در دهه فجر امسال، ۱۳۰ خانه بهداشت به بهره‌برداری رسمی می‌رسد و بقیه آنها در ۶ ماهه نخست سال ۹۴ افتتاح می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تا سال ۹۵،۳۵۰ بهورز در مازندران بازنشسته می‌شوند.

به گزارش ایلنا از ساری، محسن اعرابی ظهر امروز در جمع خبرنگاران دفاتر خبرگزار‌ی‌های مازندران، گفت: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بزرگی در همه عرصه‌ها به ویژه در بهداشت و درمان داشت؛ در حالی‌ که قبل از انقلاب ۳۵ خانه بهداشت روستایی در مازندران داشتیم اکنون این رقم به یک‌‌هزار و ۱۱۰ خانه رسیده است.

وی افزود: امسال سهمیه ساخت خانه بهداشت در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار جمعیت استان مازندران، ۱۵۰ خانه بود که در دهه فجر امسال، ۱۳۰ خانه بهداشت به بهره‌برداری رسمی می‌رسد و بقیه آنها در ۶ ماهه نخست سال ۹۴ افتتاح می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره هزینه‌های مربوط به ساخت و تجهیز خانه‌های بهداشت، گفت: این رقم بسته به تیپ خانه‌های بهداشت متفاوت است و در مجموع برای ۱۵۰ خانه‌ای که در سال جاری ساخته شده‌اند؛ ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به هزینه‌های انجام شده در بخش‌های مختلف بهداشت روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار جمعیت، اضافه کرد: در سالجاری ۲ میلیارد تومان صرف داروهای مکمل، ۷.۲ میلیارد تومان صرف دارو، ۱.۶ میلیارد تومان در حوزه بهداشت دهان و دندان، ۲ میلیارد تومان برای تعمیر، تجهیز و بهبود استاندارد محل بیتوته پزشکان و ۳.۵ میلیارد تومان نیز برای بهبود استاندارد مراکز بهداشتی درمانی هزینه شده است.

اعرابی اظهار داشت: دلیل موفقیت طرح بهورز در خانه‌های بهداشت به دلیل آموزش‌های کاربردی، استقرار آنها در روستا و شناخت دو طرفه بهورز و اهالی یک روستا است.

وی عنوان کرد: تا سال ۹۵،۳۵۰ بهورز در مازندران بازنشسته می‌شوند به همین دلیل هم‌اکنون در حال گزینش ۲۰۰ نیروی جدید هستیم که حدود ۱۸۰ نفر از مرحله گزینش عبور کردند و کلاس‌های مختص آنها از خرداد ۹۴ آغاز می‌شود.

اعرابی در بخش دیگری از نشست خود با خبرنگاران، از غربال‌گری دیابت در خانه‌های بهداشت مازندران گفت و اینکه ۷۰۰ هزار نفر در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار جمعیت، غربال‌گری می‌شوند و اگر مشکلی وجود داشت توسط پزشک خانواده به پزشکان مرتبط ارجاع داده می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به نقش خودروها در ارسال به‌موقع دارو و تجهیزات پزشکی به روستاها به ویژه مناطق سخت‌گذر، خاطرنشان کرد: در سال‌جاری یک‌میلیارد تومان برای تجهیز یا نوسازی این ناوگان هزینه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز