خبرگزاری کار ایران

با حضور رییس سیاسی اجتماعی فرمانداری ساری؛

دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ساری برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۸۲۶

استفاده ازظرفیت های موجود در شهرستان اعم از مسوولان، مردم و اولیاء وخیران میتوان برنامه ها و سیاست های نظام و آموزش وپرورش را اجرایی نمود.

رییس سیاسی اجتماعی فرمانداری ساری گفت: احداثرصد خانه مرگاو بزرگترین رویداد علمی شهرستان ساری خواهد بود و با احداثرصدخانه شاهد ایجاد طرح های دیگر گردشگری، فرهنگی و آموزشی و تفریحی دراین منطقه خواهیم شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری ساری، سید حجت اله هادیان، با تبریک فرارسیدن گرامیداشت ایام دهه فجردر جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: دهه مبارک فجر بهترین زمان و فرصت مناسب برای تبیین ارزش های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی به آینده سازان ایران اسلامی است و با توجه به رویکرد ستاد دهه فجر شهرستان مبنی بر مشارکت عمومی مردم در برنامه های ایام دهه فجر، باید با ایجاد انگیزه تمام مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان را در جشن انقلاب مشارکت دهیم.

رییس سیاسی اجتماعی فرمانداری ساری از احداثسایت رصدخانه به عنوان بزرگترین رویداد علمی مرکز استان نام برد وگفت: توسعه تحقیقات بنیادی مثل احداثرصدخانه برای کشورواستان بسیار ضروری و سودمند است.

هادیان، با تاکید بر ضرورت حمایت بیش از پیش از علوم پایه و تحقیقات درشهرستان ساری گفت: محققان و اندیشمندان ما باید اهمیت وضرورت تحقیقات را به خوبی تبیین کنند تا امکان سرمایه‌گذاری بیشتر وهوشمندانه‌تر در این بخش فراهم شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با احداثرصدخانه شاهد ایجاد طرح های دیگر گردشگری، فرهنگی و آموزشی و تفریحی دراین منطقه باشیم.

وی افزود: از سال۸۸ برای آموزش و پرورش زمین رصدخانه مکان یابی شد که پیگیری این مهم مدتی راکد و این امر باید از جلسه شورای آموزش پرورش خارج و با تشکیل جلسه در فرمانداری برای تامین اعتبارات چاره اندیشی گردد.

رییس اداره سیاسی اجتماعی فرمانداری ساری مشارکت های مردمی و کمک خیرین را برای ساخت رصدخانه ساری ضروری دانست وخاطر نشان کرد: موضوع رصد خانه در جلسات شورای آموزش و پرورش همچنان در ارائه نظرات میگذرد، این طرح مهم باید میدانی و اجرایی اقدام گردد.

هادیان نگاه حمایتی به تعلیم و تربیت را با اهمیت خواند و اذعان نمود: استفاده ازظرفیت های موجود در شهرستان اعم از مسوولان، مردم و اولیاء وخیران میتوان برنامه ها و سیاست های نظام و آموزش وپرورش را اجرایی نمود.

*وجود رصدخانه فرصتی گرانبها برای شهرستان است

در ادامه این جلسه رییس شورای شهر ساری ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر و محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر گفت: آگاه سازی دانش آموزان و معرفی مناسبت های ملی و مذهبی دراین برهه از زمان که استکبار جهانی سعی در خدشه دار نمودن وجهه انقلاب اسلامی را دارد، از مهمترین وظایف مدیران و معلمان آموزش و پرورش است.

شمشیربند به روند فعالیت‌های انجام شده در زمینه اجرایی شدن طرح رصدخانه شهرستان پرداخت و گفت: این طرح در سال ۸۷ مصوب شده است و شورا نیزاعتباری را به آموزش و پرورش پرداخت نمود ولی راکد بودن این طرح قابل قبول نیست.

این مسئول به ساخت رصدخانه اشاره کرد و گفت: ساخت این رصدخانه می‌تواند ظرفیت‌های علمی جدیدی برای شهرستان و استان ایجاد کند.

وی با اشاره به مغفول ماندن ظرفیت‌های علمی شهرستان تاکید کرد: پیگیری‌های لازم از استانداری برای ساخت این رصدخانه اقدام شود.

وی با اعلام اینکه کار مطالعاتی و شناسایی مکان بنا انجامیده است، تصریح کرد: بعد از شناسایی، تپه های مرگاو به عنوان مکان مناسب برای ساخت رصدخانه انتخاب شده استو نقشه هم تهیه شده است چرا مسولین معطل ماندند.

نماینده مردم ساری در شورا تاکید نمود: رصدخانه در جلسات ساخته نمیشود، همچنان که تابحال زمین و نقشه آماده اند، باید کار اجرایی شده و با برآورد بودجه و هزینه ها و در نظر گرفتن جوانب اجتماعی آن سریعا ساخت آن اعمال گردد.

این مسئول با اشاره به برخی مشکلات برای ساخت این رصدخانه گفت: روسای ادارات برای رفع این مشکلات باید با آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند.

شمشیر بند از تعامل اعضای شورا به منظور تامین بودجه و تصویب اعتبارات مورد نیاز برای این مجموعه خبر داد و تاکید کرد: باید برای تقویت مراکز علمی، تفریحی و فرهنگی شهر بخصوص این طرح که دارای قابلیت های بسیار بالایی در زمینه علم نجوم و ستاره شناسی است، تلاش کرد.

*برنامه ریزی برای گرامیداشت هفته مقام معلم برگزار گردید.

در ادامه این جلسه رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ و دبیر شورای آموزش و پرورش با تبریک فرا رسیدن ایام گرامیداشت دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی ایران خواستگاه مردمی داشته و از بطن جامعه با رهبری مرجعی بزرگ به پیروزی رسیده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ تاکید نمود: برنامه های مربوط به ستاد بزرگداشت مقام معلم توسط ستاد بر اساس ضوابط و شیوه نامه مربوطه باید با جدیت پیگیری گردد.

شاکری ضمن قدردانی از زحمات معلمان سراسر ایران اسلامی بویژه معلمان شهرستان ساری گفت: گرامیداشت و پاسداست مقام و منزلت معلم، گرامیداشت فرد و شخص معلّم نیست بلکه گرامیداشت علم، دانش و معرفت است که وظیفه تک تک آحاد جامعه به ویژه ما مسئولین می‌باشد.

مسئول آموزشی و پرورشی ناحیه ۲ تکریم از سفیران دانش را وظیفه عمومی اعلام نمود و ابراز داشت: جامعه فرهنگی باید از طرف همه آحاد جامعه تکریم و احترام شوند، این فرهیختگان نقش تعلیم و تربیت نسل های آینده جامعه را بر عهده دارند و این وظیفه سنگینی است که باید ارج نهاده شود.

شاکری با تاکید بر برگزاری هرچه با شکوهتر مراسم بزرگداشت هفته معلم اظهار داشت: تمامی اعضای ستاد ضمن اشراف کامل به شرح وظایف خود، تلاش نمایندتا بر حسب وظایف تعریف شده وطبق تقویم اجرایی وظایف محوله را دقیق انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز