خبرگزاری کار ایران

رییس اداره سیاسی اجتماعی فرمانداری مازندران:

همه اقشار غیر کارمند نیز باید از نعمت بیمه عمر برخوردار باشند

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۶۲۰

بیمه اجتماعی یکی از پشتوانه‌های محکم برای زمان بازنشستگی و از کار افتادگی است و همه اقشار غیر کارمند نیز باید از نعمت بیمه عمر برخوردار باشند.

جلسه ستاد راهبردی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با حضور مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر استان و تعدادی از مدیران ادارات مربوطه و با هدف تشویق و ترغیب روستائیان و عشایر جهت عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در محل فرمانداری شهرستان ساری برگزار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ساری، حجت اله هادیان در این نشست که جهت گسترش و تعمیم بیمه روستاییان برگزار گردید، اظهارداشت: بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان فرصت بسیارمناسبی جهت گسترش عدالت اجتماعی دربین آحاد جامعه و اقدامی مهم درراستای تامین آینده و آرامش می باشد لذا فرمانداری تمام تلاش و همکاری خود را برای پوشش صد درصدی جامعه هدف بکار خواهد گرفت.

رییس اداره سیاسی اجتماعی فرمانداری افزود: با توجه به ابلاغ سیاست های کلی سلامت کشور توسط مقام معظم رهبری و تلاش دولت تدبیر و امید در جهت تأمین رفاه اجتماعی جامعه، تشکیل ستاد راهبردی صندوق و همکاری بیش از پیش مجموعه دستگاه های اجرایی را خواهیم داشت.

هادیان با اشاره به تشکیل و آغاز به کار ستاد راهبردی بیمه اجتماعی در شهرستان اظهار کرد: بیمه اجتماعی یکی از پشتوانه‌های محکم برای زمان بازنشستگی و از کار افتادگی است و همه اقشار غیر کارمند نیز باید از نعمت بیمه عمر برخوردار باشند.

وی افزود: موضوع بیمه کشاورزان باید با مساعدت همه ظرفیت‌های شهرستان از جمله ادارات در بین کشاورزان مخصوصا در روستاها اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود.

رییس اداره سیاسی اجتماعی فرمانداری ساری در این جلسه با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ بیمه در بین کشاورزان، روستائیان و عشایر بیان داشت: در این راستا باید ساماندهی نهادینه ای صورت گیردو جلسات توجیهی با حضور بخشداران و شوراها و دهیاران تشکیل شود.

رییس اداره سیاسی اجتماعی فرمانداری ساری نقش دهیاران را برای اطلاع‌رسانی بسیار مهم خواند و خواستار همکاری آنان برای تحقق این امر مهم در روستاها شد و گفت: ائمه جماعات مساجد نیز می‌توانند اقدام به فرهنگ سازی کنند.

در ادامه این نشست هادی بشیری، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مازندران اظهارداشت: ستاد راهبردی این صندوق با هدف شناسایی جوامع و اقشار فاقد بیمه های اجتماعی و تحقق پوشش صد در صدی چتر بیمه ای صندوق با حضور ۱۲دستگاه اجرایی در استان و شهرستان ها تشکیل می شود.

بشیری در ادامه خدمات این صندوق را در حوزه بانشستگی، ازکارافتادگی ناشی و غیرناشی از کار، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه ای تشریح کرد و افزود: تمامی روستائیان و عشایر و حتی کشاورزان غیرساکن در روستا با داشتن ۱۸ سال سن و پرداخت ۵ درصد حق بیمه می توانند به عضویت صندوق درآمده و از مزایای آن استفاده کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مازندران خاطرنشان کرد: برای یک خانواده روستایی ۱۵ درصد حق بیمه در نظر گرفته شده که پنج درصد آن توسط خود فرد و ۱۰ درصد دیگر آن توسط دولت پرداخت می‌شود که سالانه حق بیمه هر فرد بیمه شده ۱۲۰ الی ۳۰۰ هزار تومان است.

هادی بشیری مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان هم در این جلسه اظهار داشت: در شهرستان ساری ۲۹ هزار خانوارمشمول صندوق می شوند و در حال حاضر ۸ هزار خانوار در این صندوق عضو شده اند.

مسئول بیمه ایی روستاییان استان از مسئولان شهرستانی خواست تا در زمینه عضو شدن روستاییان در صندوق بیمه تأمین اجتماعی روستاییان و عشایر گام‌های ارزنده‌ای بردارند تا همه خانوارهای مشمول، زیر پوشش این صندوق قرار گیرند.

وی بر همکاری بخشداریها و دهیاران در اجرا و گسترش این طرح تاکید کردوخواستار افزایش تبلیغات رسانه ای در این حوزه شدتا روستائیان و عشایر از مزایای این طرح آشنا آگاهی یابند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز