خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان ساری:

فرهنگ سالم جامعه را به تعالی میرساند

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۵۱۶

دستگاه ها و سازمان ها و تمامی ارگانها باید در راستای فعالیت فرهنگی یک جهت و یک سو عمل نمایند تا با تداخل برنامه ها و عدم همخوانی، ازاصل موضوع دور نشویم.

فرماندار ورییس شورای فرهنگی عمومی شهرستان ساری گفت: فرهنگ یک جامعه فضای غیر از انسانهای جامعه نیست و بسیاری از معضلات با رشد فرهنگی از بین می رود؛ داشتن یک فرهنگ خوب، مسیر جامعه را به سوی اعتلا پیش می برد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی فرمانداری مرکز استان دراین جلسه ابتدا حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به شعار سال بیان داشت حرکت به سوی فرهنگ ایرانی - اسلامی وتمدن پیشرفته اسلامی نیاز به عزم ملی دارد و باید مردم را مصمم کنیم تا به این سمت حرکت کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان در سخنانی اظهار داشت: یکی از دغدغه های اصلی، بحثفرهنگ می باشد؛ باید مسائل و مشکلات فرهنگی مورد توجه قرار گرفته و بحثجنگ نرم در اولویت مسائل قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید به مسائل اعتقادی و دینی بیشتر توجه کنیم و ارزش های انقلاب را حفظ و دفاع از آن در اولویت قرار گیرد.

مدیریت فرهنگی استان به تهیه و تدوین ۲۷۳ برنامه در ۵ رویکرد اشاره کرد و اذعان داشت: برنامه ها و فعالیت فرهنگی در ۶کارگروه شامل: سبک زندگی دینی - آمایش برنامه ریزی –تحکیم خانواده–فرهنگ بومی و میراث- و ارزش ها مورد کارشناسی و مطالعه و برای اجرا مهیا میگردد.

براساس این گزارش در ادامه جلسه جواد واحدی فرماندار ورییس شورای عالی فرهنگی شهرستان به اهمیت تقویت زیرساخت های فرهنگی شهرستان اشاره کرد و گفت: فرهنگ زیربنای اصلی یک جامعه است و اگر می خواهیم در آینده جامعه ای سالم داشته باشیم باید توجه ویژه ای به اجرای برنامه های فرهنگی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان بحثفرهنگ را دغدغه اصلی مطرح نمود و ابرازداشت: بسیاری از معضلات با رشد فرهنگی از بین می رود؛ فرهنگ یک جامعه فضای غیر از انسانهای جامعه نیست و داشتن یک فرهنگ خوب، مسیر جامعه را به سوی اعتلا پیش می برد.

وی با اشاره به اینکه در مورد مسائل فرهنگی برنامه های زیادی نوشته شده، اما در اجرا از فضای فرهنگی دور ماندیم، خاطر نشان نمود: باید مسائل به صورت شفاف بیان و حل و فصل گردد؛ به مسائل تفرقه افکن دامن نزنیم و با دید مثبت به مسائل نگاه کنیم.

فرماندار شهرستان ساری بسیاری از معضلات فرهنگی را در سست شدن اعتقادات و ارزش ها و باور ها اعلام کرد و گفت: توجه به فرهنگ، بداخلاقیهای موجود را سامان میدهد و وظیفه ما در مقیاس شهرستانی تبیین این فرهنگ است.

رییس شورایعالی فرهنگی شهرستان ساری درادامه افزود: فرهنگ تابع بخشنامه ودستورومصوبه نیست ومی بایست زیرساخت های لازم برای ارتقای فرهنگی ومشارکت خودِ شهروندان در این زمینه مهیاگردد. فرهنگ را نمی توان جزیره ای و منطقه ای درنظر گرفت، بلکه باید پذیرفت که فرهنگ های گوناگون با هم درارتباط هستند و از هم تاثیر می پذیرند، مخصوصا در عصر حاضر که با گسترش روزافزون ارتباطات همراه است.

وی رسیدن به تعالی فرهنگی را اتحاد و همدلی و همسو فکر کردن وهمسو اجرانمودن اعلام کرد و یادآور شد: دستگاه ها و سازمان ها و تمامی ارگانها باید در راستای فعالیت فرهنگی یک جهت و یک سو عمل نمایند تا با تداخل برنامه ها و عدم همخوانی، ازاصل موضوع دور نشویم.

مسئول ارشد ساری افزود: برای اصلاح و ترمیم فرهنگ، بیش از برنامه های کوتاه مدت، به برنامه های میان مدت و بلندمدت نیاز است، که در این زمینه پرداختن به سنین پایه و دانش آموزان و دانشجویان دارای اهمیت مضاعفی می باشد

واحدی فرهنگی ایرانی را، فرهنگ برگرفته از اسلام و غیرت و خون شهدا اعلام کردو ابراز داشت: این فرهنگ غنی باید به نسل جوان انتقال یابد؛ نباید بین نهادهای فرهنگی گسست ایجاد شود وآموزش و پرورش از مهمترین مکان انتقال فرهنگ می باشد.

واحدی خانواده را مهمترین اصل توسعه فرهنگی، اجتماعی اعلام نمود و گفت: باید بر روی خانواده ها سرمایه گذاری نمائیم؛ اگر مشکلات خانواده را حل کنیم، مشکلات جامعه نیز حل خواهد شد؛ در کار فرهنگی باید هدف گذاری صورت گیرد، زیرا کار فرهنگی هزینه بر و زمان بر می باشد.

واحدی مهم ترین مباحثرا برقراری انسجام در انجام امور فرهنگی دانست واضافه کرد: ما باید کارگاه های آموزش خانواده را گسترش داده و خود نیز با آگاهی، در جلسات شورای فرهنگ عمومی شرکت نمائیم.

در ادامه این جلسه به اهمیت ورزش در زندگی به وضعیت نامناسب زیرساخت های ورزشی نیزاشاره کردو گفت: اگر می خواهیم جوانان از دخانیات و فعالیت های غیر مفید دور بمانند باید زیرساخت های ورزشی را ارتقا دهیم.

وی با اشاره نگاه مقام معظم رهبری در خصوص امر ورزش و ترویج آن در میان آحاد افراد اجتماع گفت: ورزش امروز یک امر حتمی و فرهنگی است، رشد تکنولوژی و فرآیند سخت زندگی امروز می طلبد که امر ورزش در سبد خانوارها قرار بگیرد.

در ادامه فرماندار شهرستان ضمن تاکید بر اهمیت حضور در جلسات شورای فرهنگ عمومی گفت: مصوبات شورا را باید جدی گرفته و آنها را عملیاتی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز