خبرگزاری کار ایران

شهردار آمل درگفتگو با ایلنا خبرداد؛

برگزاری اولین همایش ملی مدیریت پسماند استان‌های شمالی درآمل

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۱۹۹

دراین همایش علوه بر سخنرانی معاون امور عمرانی وزیرکشور یکی از استانداران شمالی، یکی از شهرداران، یکی از روسای شورای اسلامی و معاون محیط زیست کشور سخنرانی خواهند کرد.

شهردار آمل از برگزاری اولین همایش ملی مدیریت پسماند استانهای شمالی در آمل خبر داد.

احمد امیر سلیمانی شهردار آمل درگفتگو با ایلنا، با اشاره به اینکه یکی از بخش های اصلی مدیریت شهری، مدیریت پسماند شهری می باشد گفت: در کلیه مراحل مدیریت پسماند یکی از کلید های موفقیت، آگاهی و مشارکت مردمی می باشدو از آن جا که کنترل شهروندی، عالی ترین سطح مشارکت است و مردم را در تصمیم گیری دخالت می دهد می توان با شناخت چنین مشارکتی موفقیت مسئولین را در فرهنگ سازی مردم در اجرای طرح مدیریت پسماند ارزیابی کرد.

وی، با بیان این که معضلات و مشکلات پسماندها در کشور مشکلات ناشی از دفع غیراصولی و آلاینده محیط زیست در استان‌های شمالی کشور است افزود: متاسفانه مشکلات عدم تفکیک از مبدا، عدم وجود سیستمهای بازیافت و دفع اصولی و بهداشتی زباله ها، کمبود اعتبارات و منابع مالی متناسب با آن‌ها از یک سو، بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی، دفع پسماندها در حریم رودخانه های استان‌های شمالی، رهاسازی و دفع زباله ها در مناطق تالابی و جنگلی از سوی دیگر، نشاندهنده نیاز توجه ویژه مدیریان و مسئولان کشوری و استانی به مقوله مدیریت انواع پسماندها در این استان‌هاست.

شهردار آمل اظهار داشت: هم اکنون برای دفن هر تن پسماند ۵/۲ متر مکعب فضا مورد نیاز است ضمن آنکه نفوذ شیرابه زباله و پسماند به آبهای زیرزمینی و تولیدگازهای سولفیدی که از بین برنده لایه ازن است باید جدی گرفته شود.

امیرسلیمانی با تاکید براین که روزانه ٢٧٠٠ تن زباله در مازندران، ٢١٠٠ تن در گیلان و ١٣٠٠ تن در گلستان تولید می‌شودبیان داشت: استان‌های شمالی در زباله دفن شده‌اند. جنگل‌ها، حاشیه رودخانه‌ها و سواحل شمالی کشور سال‌هاست مکانی در دسترس و راحت برای دفن و دپوی زباله‌ها نام گرفته‌اند. مکان‌هایی در دسترس اما پردغدغه، برای ۶‌هزار و ١٠٠ تن زباله‌ای که هر روز در ٣ استان شمالی کشور تولید می‌شود و طلای کثیف را به گره کوری تبدیل کرده که دیگر با دست باز نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری آمل در تفکیک زباله ازمبداء پیشگام نسبت به شهرهای مازندران می باشد یادآورشد: روزانه ۳۰ تن زباله خشک در۱۴ ایستگاه فعال ثابت وسیار جمع آوری می شود واین افزایش چشمگیر به دلیل اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته از طریق بنر، بروشور، پیامک و تبلیغ تیزر شهری و توزیع بروشور در میان شهروندان درباره نحوه فعالیت ایستگاه‌های ثابت و سیار جمع‌آوری زباله خشک با همکاری خوب مردم صورت گرفته است.

شهردار آمل درخصوص برگزاری اولین همایش ملی مدیریت پسماند استان‌های شمالی به میزبانی شهرداری آمل خاطرنشان کرد: دراین همایش یک روزه استانداران استانهای شمالی(مازندران _ گیلان _ گلستان)، معاون امور عمرانی وزیرکشور ورئیس سازمان شهرداریها ودهیاری های کشور، مدیرکل دفترامور خدمات شهری وکارشناسان سازمان شهرداریها ودهیاری های کشور، معاون محیط زیست کشور، شهرداران وروسای شورای اسلامی سه استان شمالی ودیگر مهمانان حضور خواهند داشت.

امیر سلیمانی تصریح کرد: این همایش درروز ۱ بهمن ۱۳۹۳ در مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هرازدر تشبندان برگزار خواهدشد.

وی تاکید کرد: دراین همایش علوه بر سخنرانی معاون امور عمرانی وزیرکشور یکی از استانداران شمالی، یکی از شهرداران، یکی از روسای شورای اسلامی و معاون محیط زیست کشور سخنرانی خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز