خبرگزاری کار ایران

معاون فرمانداری ویژه شهرستان آمل خبرداد:

آمل پایلوت جمع آوری زباله های عفونی درکشور

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۳۸۱

مدیران شرکت خصوصی بصورت رایگان زبالها را بی خطرسازی می کندو مطب ها و درمانگاهها فقط زباله های عفونی خود را بسته بندی کرده وتحویل این شرکت دهند.

معاون فرماندار ویژه آمل گفت: عده ای با تخلیه نخاله های ساختمانی درزمین های کشاورزی قصد همسطح سازی زمین رادارند که با تغییر کاربردی ساخت وساز را انجام بدهند.

به گزارش ایلنا، سید جعفر رسولی درجلسه کار گروه پسماند وجمع آوری نخاله های ساختمانی با اشاره به اینکه روزانه ۴۰ سرویس نخالهای ساختمانی درآمل جمع آوری می شود گفت: حرکت خوب سازمان پسماندشهرداری که مکانی رابرای این اختصاص دادند جای تقدیر وتشکردارد واین موضوع باید در شهرستان قانون مند شود که نخاله های ساختمانی رادر حاشیه جاده ها تخلیه نکنند.

وی ادامه داد: عده ای با تخلیه نخاله های ساختمانی درزمین های کشاورزی قصد همسطح سازی زمین رادارند که با تغییر کاربردی ساخت وساز را انجام بدهند.

رسولی، با تاکید بر جمع آوری زباله های عفونی درسطح شهر افزود: آمل به عنوان پایلوت اصلی جمع آوری زباله های عفونی درکشور می باشد که این امر نیازمند همکاری درمانگاهها، بیمارستانها ومطب پرشکان رامی طلبد که بصورت یکپارچه جمع آوری وبه شکل اصولی امحاءشود.

معاون فرمانداری ویژه شهرستان آمل با تشکر از سازندگان این دستگاه که با استفاده ا ز مهندسین داخلی دراین شهرستان تولید می شود یادآورشد: مدیران شرکت خصوصی بصورت رایگان زبالها را بی خطرسازی می کندو مطب ها و درمانگاهها فقط زباله های عفونی خود را بسته بندی کرده وتحویل این شرکت دهند.

رسولی با بیان اینکه تفکیک زباله خشک از تر توسط سازمان پسماندشهرداری درحال اجرا می باشد خاطرنشان کرد: جداسازی زباله تر و خشک با رضایت از سوی خانواده ها درحال اجراست و نباید با سهل انگاری عده ای باعثشود که این طرح با موفقیت اجرائی نشود.

یحیی عسگری پوربخشدار امام زاده عبدالله با بیان اینکه این بخش درورودی شهرستان قراردارد گفت: به جهت اینکه بیشترین مواهب خدادادی دراین بخش قراردارد هرساله شاهد حضور مسافران هستیم می بایستی با فرهنگ سازی حجم زباله ها را کاهش بدهیم.

وی ادامه داد: بیشترین حجم زباله درمنطقه گردشگری چلاو انجام می شود که خوشبختانه با کمک شوراهای اسلامی منطقه سطل های زباله مکانیزه نصب شده است که جمع آوری زباله بصورت متمرکزی انجام شود تا زباله توسط گردشگران در طبیعت بصورت پراکنده پخش نشود وبه محیط زیست لطمه وارد نسازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز