خبرگزاری کار ایران

احسانی، در دیدار با مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد

سرمایه گذاری و زیرساخت های این بندر، شرایط را برای ایجاد سایت غلات شمال کشور فراهم کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۸۲۳

بنادر امیرآباد و نوشهر با قرار گرفتن در مسیر کریدورهای بین المللی حمل و نقل به عنوان کانون توسعه و کانون تعاملات با کشورهای CIS بسیار حائز اهمیت می باشند.

احسانی در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در دیدار با مدیر، معاونان و رؤسای ادارات این بندر گفت: خوشبختانه سرمایه گذاری های مناسب از جمله استقرار سیلو، حمل و نقل و ترابری اعم از دریایی، جاده ای، ریلی و صنایع وابسته ظرفیت های مناسبی را بخصوص در بخش غلات در این بندر به وجود آورده است که با توجه به سهم ۴۹ درصدی از تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شمالی و همچنین رشد ۱۰۱ درصدی تخلیه غلات در پاییز ۹۳ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شرایط این بندر برای تبدیل به سایت غلات شمال کشور فراهم شده است.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران وی ادامه داد: موقعیت منطقه ای بندر امیرآباد در حوزه اقتصادی موجب ممتاز شدن آن در میان بندرهای شمال کشور شده است به گونه ای که مقام نخست کشور از نظر وسعت و مقام چهارم از نظر ظرفیت را در میان بنادر کشور داراست لذا تسریع در جذب سرمایه گذاران باید از موارد دارای اولویت باشد.

احسانی افزود: در همین زمینه باید با ایجاد تسهیلات ویژه، معرفی طرح های نو برای سرمایه گذاری و رسانه ای نمودن فعالیت های انجام شده، اتحادیه های مختلف و بخصوص بخش خصوصی را با کاهش روند تشریفات اداری به سرمایه گذاری در این منطقه ترغیب نمود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران روند رشد زیرساخت های دریایی و بندری در این منطقه را بسیار مناسب دانست و اذعان کرد: بنادر امیرآباد و نوشهر با قرار گرفتن در مسیر کریدورهای بین المللی حمل و نقل به عنوان کانون توسعه و کانون تعاملات با کشورهای CIS بسیار حائز اهمیت می باشند.

وی، تشکیل اتاق فکر به منظور استفاده بهینه از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی را در راستای بهره گیری از نظرات نخبگان امر درخواست نمود و ضمن ستودن استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی، استفاده از اتاق فکر را ایده ای بسیار کارآمد برای رشد این بندر دانست.

شایان ذکر است؛ در این جلسه پروژه های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر امسال توسط مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد معرفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز