خبرگزاری کار ایران

نبیان، در جلسه مدیریت پسماند استان، عنوان کرد:

ضرورت بهره گیری از تجربیات جهانی برای مدیریت بهینه پسماند درمازندران

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۸۲۲

با توجه به فواصل شهرها در مازندران باید استان را در جهت مدیریت درست و بهینه ی پسماند به چند منطقه تقسیم کرد.

جلسه مدیریت پسماند استان با حضور معاون امور عمرانی استاندار مازندران، برخی از مدیران ستادی استانداری، بعضی مدیران کل دستگاه های اجرایی و هیات اتریشی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی استانداری، علی نبیان، در این جلسه که با حضور هیات اتریشی برگزار شد، بهره گیری از تجربیات بین المللی برای مدیریت پسماند در مازندران را ضروری خواند و یاد آور شد: بر آنیم تا با هیات اتریشی در سه محور مشاهده و دریافت خدمات فنی – مهندسی، ساخت و سرمایه گذاری در خصوص مدیریت پسماند استان به بحثو تبادل نظر بنشینیم.

نبیان با اشاره به این که ۵۵ درصد جمعیت بیش از ۳ میلیون نفری مازندران در شهرها و ۴۵ درصد در روستاها ساکن هستند، خاطر نشان ساخت: در مازندران روزانه ۳ هزار تن زباله تولید می شود که در ایام حضور گردشگر به بالای ۳ برابر می رسد.

وی با اشاره به این که شمال استان به دریا و جنوب مازندران به جنگل اتصال می یابد، افزود: اجرای هرگونه طرح در مازندران باید در راستای حفظ این دو منبع بزرگ و حیاتی خدادادی از آلودگی باشد.

معاون عمرانی استاندار با بیان این که پروژه دو دستگاه ۴۵۰ تنی زباله سوز در ساری و یک دستگاه ۲۵۰ تنی در نوشهر با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال اجراست، گفت: در شرق مازندران نیز در شهرستان های بهشهر، نکا و گلوگاه طرح کارخانه کمپوست با ۹۸ درصد پیشرفت در حال اجرا می باشد.

نبیان، با بیان این که پس از انجام بازدیدها و رد و بدل شدن اطلاعات با استفاده از دانش فنی تیم اتریشی، در پی بررسی راه حل ها خواهیم بود، یاد آور شد: با توجه به فواصل شهرها در مازندران باید استان را در جهت مدیریت درست و بهینه ی پسماند به چند منطقه تقسیم کرد.

در ادامه نیز هیات اتریشی ضمن پاسخ گویی به پرسش های مدیران حاضر در جلسه، بر تعامل و همکاری همه جانبه دو طرف در شناسایی نقاط هدف و مطالعه نوع زباله در استان و شیوه های بهینه جمع آوری و پالایش آن تاکید کرد.

شایان ذکر است، هیات اتریشی پیش از شرکت در جلسه مدیریت پسماند استان، با حضور در دفتر کار دکتر فلاح، با استاندار مازندران دیدار نمود.

گفتنی است؛ هیات اتریشی طی سه روز آینده از مناطق مختلف استان و طرح های در حال اجرا در این راستا بازدید میدانی خواهد نمود. تیمی مرکب از مدیران ستادی استانداری، برخی مدیران دستگاه های اجرایی و کارشناسان مربوطه، هیات اتریشی را در این بازدید ها همراهی خواهند نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز