خبرگزاری کار ایران

سرپرست شهرداری قائم شهر:

مناقصه کارخانه آسفالت، بصورت صحیح برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۷۶۷

کارخانه جدید به صورت فول اتومات با بهترین کیفیت قطعات مصرفی، حجم سیلوی گرم، حجم سیلوی آسفالت، سیستم استفاده مجدد تراش آسفالت، استفاده غیر مستقیم از حرارت… و چندین ویژگی دیگر از مزایای احداثکارخانه جدید است.

سرپرست شهرداری قائم شهر گفت: ظرفیت اسمی کارخانه آسفالت موجود ۸۰ تن در ساعت است که بدلیل مشکلات یادشده فقط کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت قابل استفاده است.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری قائم شهر، سید علی حجازی به معضلات و مشکلات کارخانه آسفالت فعلی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کارخانه آسفالت شهرداری قائم شهر در مسیر ترانزیتی کشوری قرار داشته، قدیمی بودن قطعات و دستگاههای منصوبه، سوخت نامناسب و ورود پساب به رودخانه، هزینه و سرویس بالای نگهداری از مشکلات این کارخانه بوده و این مسائل منجر به آلایندگی محیط اطراف کارخانه بوِیژه رودخانه تلار شده بود.

وی، تاکید کرد: سوخت این کارخانه نیز از نظر زیست محیطی، آلوده کننده است. کارخانجات آسفالت منابع انتشار آلاینده های هوا هستند که نقش مؤثری در آلودگی هوا دارند. فرسودگی، استهلاک شدید دستگاههای کارخانه و کیفیت نازل آسفالت تولیدی از مهمترین عوامل درخواست احداثکارخانه آسفالت جدید بوده است.

حجازی استفاده از حرارت مستقیم جهت گرم کردن قیر را که موجب افت کیفیت قیر و النهایه کیفیت نازل آسفالت تولیدی را یادآوری و خاطر نشان کرد: هدررفت قیر، عدم وجود سیستم سرند جهت تولید آسفالتهای مختلف با وجود گذشت چندین سال از احداثاین کارخانه را از دیگر مشکلات کارخانه فعلی دانست.

سرپرست شهرداری قائم شهر ضمن قدر دانی از زحمات شهرداران گذشته در کاهش آلودگی این کارخانه گفت: فیلترهای نصب شده در کاهش آلایندگی هوا بسیار ضروری است که این اقدام باید در ابتدای راه‌اندازی کارخانه آسفالت انجام می‌گرفت.

حجازی میانگین تولیدی آسفالت کارخانه فعلی را روزی۲۰۰ تن دانست و یادآور شد: ظرفیت اسمی کارخانه موجود ۸۰ تن در ساعت است که بدلیل مشکلات یادشده فقط کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت قابل استفاده است.

وی، به ظرفیت ۱۲۰۰ تنی روزانه کارخانه پیشنهادی اشاره کرد و گفت: کارخانه جدید به صورت فول اتومات با بهترین کیفیت قطعات مصرفی، حجم سیلوی گرم، حجم سیلوی آسفالت، سیستم استفاده مجدد تراش آسفالت، استفاده غیر مستقیم از حرارت… و چندین ویژگی دیگر از مزایای احداثکارخانه جدید است.

سرپرست شهرداری قائم شهر، به روند صحیح برگزاری مناقصه اشاره کرد و گفت: با این اوصاف ۶ شرکت معتبر کشوری در مناقصه شهرداری قائم شهر اقدام به پر کردن اسناد و مدارک مورد نیاز کردند و در پایان شرکت توزین گر در مرحله اول برگزاری مناقصه برنده اعلام شد و نماینده محترم شورای اسلامی شهر در کمیسیون معاملات نیز بر چگونگی روند مناقصه نظارت داشته است.

حجازی در خاتمه یادآور شد: لایحه شهرداری، مصوبات شورای محترم و تائیدیه کمیته محترم انطباق نیز در این خصوص وفق مقررات صورت گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز