خبرگزاری کار ایران

معاون فرمانداری ویژه شهرستان آمل خبرداد؛

نصب دوربین های مداربسته برای افزایش امنیت روستاهای آمل

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۵۱۵

اگر فرهنگ در یک جامعه به خوبی حاکم باشد جرایم خود به خود کاهش پیدا می‌کنند چرا که بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از فقر فرهنگی است که باید به این مقوله مهم توجه جدی و عملی شود.

معاون فرمانداری ویژه شهرستان آمل گفت: بیکاری قشر جوان مهم‌ترین علت سوق پیدا کردن افراد به سوی سرقت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدجعفر رسولی درجلسه شورای پیشگیری از سرقت که درفرمانداری آمل برگزارشداظهار کرد: تعامل بین دستگاه‌های متولی امر امنیت نقش بسیار مهمی در کاهش جرایم بخصوص سرقت دارد و نیاز اساسی تعامل‌ بیشتر بین این نهادها است.

وی با بیان اینکه در ارتکاب جرم سرقت در سطح شهرستان علل و عوامل متعددی دخیل هستند، افزود: بیکاری قشر جوان مهم‌ترین علت سوق پیدا کردن افراد به سوی سرقت است.

معاون فرمانداری ویژه شهرستان آمل با اشاره به این که مهار سرقت فقط با اقدامات انتظامی و قضایی قابل حل نیست، افزود: متاسفانه دستگاه‌های فرهنگی وظیفه خود را فراموش کرده‌اند که ضروری است همه دستگاه‌ها در این زمینه پای کار بیایند.

رسولی فقر فرهنگی را از مهمترین علت‌های سرقت دانست و تصریح کرد: اگر فرهنگ در یک جامعه به خوبی حاکم باشد جرایم خود به خود کاهش پیدا می‌کنند چرا که بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از فقر فرهنگی است که باید به این مقوله مهم توجه جدی و عملی شود.

وی درخصوص پیشگیری از سرقت که جلسات متعدی در فرمانداری تشکیل می شود خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی ودستگاه قضایی مواردی که تاثیر گذار درکاهش سرقت می باشند را اعلام کنند وسرقت درسطح شهر مورد پالایش قرارگیرد.

معاون فرمانداری ویژه آمل، بیشترین سرقت شهرستان را موتورسیکلت، خودرو، سیستم برق‌کشی ومنازل عنوان داشت

وی یادآورشد: دستگاه‌ها باید با انجام اقدامات زیربنایی و عمرانی ونصب دروبین‌های پیشرفته به فکر افزایش ضریب ایمنی باشند.

معاون فرمانداری ویژه شهرستان آمل بیان داشت: خوشبختانه برای افزایش امنیت درروستاهای شهرستان باهمکاری بخشداری ها ودهیاری ها دوربین های مداربسته در ورودی وخروجی روستا نصب شده است.

حمید محمد نسب مدیرآموزش وپرورش شهرستان آمل با اشاره به کاهش ۹۹ درصدی سرقت درمدارس گفت: درهمین راستا باهمکاری تنگاتنگ با پلیس تمهیداتی امنیتی خوبی در مدارس دیده شده است.

وی تاکید کرد: امروز بیشترین سرقت، سرقت های مجازی است که به عنوان بزه نوظهور درجامعه وجودارد که توانستیم با کمک پلیس فتا درشهرستان فضای سایبری مدارس را نظارت داشته باشیم.

مدیرآموزش وپرورش شهرستان آمل یادآورشد: کم فروشی و کم کاری جزو سرقت محسوب می شود وسرقت فقط خودرو، منازل و دیگر امور نیست بلکه کم فروشی درسرعت اینترنت هم سرقت محسوب می شود.

محمدنسب خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از وقوع جرم اقدامات آموزشی موثری در مدارس آغاز شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز