خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری:

عملکرد ضعیف بانک ها در ارائه تسهیلات اشتغال قابل توجیه نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۷۱۹

عملکرد ضعیف بانک ها در ارائه تسهیلات و بهره مند شدن از تخصیص اعتبارات در شهرستان ساری، عدم توسعه شهرستان در زمینه اشتغال و کارآفرینی است.

فرماندار مرکز استان گفت: بانک‌های خصوصی با کسب بهترین خدمات از شهر ساری، متاسفانه در توسعه اقتصادی مرکز مازندران هیچ مشارکتی ندارند.

به گزارش ایلنا، به نقل ازروابط عمومی فرمانداری ساری، جواد واحدی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ساری عملکرد بانک های خصوصی و دولتی در شهرستان ساری را در ارائه تسهیلات مطلوب ندانست و تاکید نمود: عملکرد ضعیف بانک های عامل در ارایه تسهیلات اشتغال به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و برای پیشبرد اشتغال، موانع را باید خود بانک ها بردارند.

فرماندار مرکز استان با اشاره به اینکه بانک های خصوصی هیچ مشارکتی در در سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی شهرستان ندارند تصریح نمود: بانک های خصوصی با ساختمان های عظیم در بهترین نقاط شهر، نه تنها هیچ خدمات توسعه ایی و اشتغال و اقتصاد در شهرستان ندارند بلکه از مرکز استان بهترین خدمات بهره می برند.

عضو شورای اداری در کارگروه اشتغال در راستای عملکرد بانک ها در ارائه تسهیلات اذعان داشت: برخی بانک های عامل در زمینه ارایه تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی در این شهرستان عملکرد خوبی داشتند و مابقی بانک ها باید دلیل دیر پرداخت کردن تسهیلات را جوابگو باشند.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی و بانک ها تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند، گفت: نحوه اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به افراد نیازمند بهتر باشد.

واحدی با بیان اینکه باید علل عدم پرداخت تسهیلات توسط بانکها پیگیری شود تصریح کرد: برخی از مشکلات بانکها در ارائه تسهیلات مربوط به روند سیستم بانکی است باید بازنگری صورت گیرد.

مسئول ارشد دولتی شهرستان ساری با انتقاد از عملکرد ضعیف بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال خاطرنشان نمود: عملکرد ضعیف بانک ها در ارائه تسهیلات و بهره مند شدن از تخصیص اعتبارات در شهرستان ساری، عدم توسعه شهرستان در زمینه اشتغال و کارآفرینی است.

فرماندار مرکز استان با انتقاد از اینکه تعطیل نمودن بنگاه اقتصادی از سوی بانک به منظور مطالبات معوقات در راستای منافع خود گفت: بانک ها باید در کنار دستگاه ها در ارائه خدمات اقتصادی باشند چراکه تعطیلی بنگاه های اقتصادی تبعات اجتماعی، امنیتی خواهد داشت که گریبانگیر همه میشود.

رییس شورای اشتغال شهرستان ساری با اشاره به لزوم بازنگری در ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی ابراز کرد: مدیران بانک‌ها باید چارچوبی برای معرفی متقاضیان تسهیلات به صندوق توسعه ملی ارائه کنند و تسهیلات ارائه شده صندوق باید در راستای ایجاد خط تولید و اشتغال جدید برای شهرستان باشد.

مسئول دولتی مرکز استان، قانونمندی و ضابطه‌مندی را وظیفه اساسی مدیران تدبیر و امید مطرح نمود و بیان داشت: متاسفانه اعمال قانون در حوزه تسهیلات بانکی، متقاضیان را دلسرد و بی خیال اعطای تسهیلات می شوند.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ساری با اشاره به اینکه ترازی بین منابع و مصارف بانکی استان وجود ندارد، گفت: بانک های استان موافقت های نامه های منعقده با دستگاه های اجرایی برای اعطای تسهیلات را به اطلاعات فرمانداران برسانند.

واحدی با بیان اینکه بانک های استان باید نسبت به بخشنامه های ابلاغی بانک مرکزی اهتمام داشته باشند، افزود: با وجود نزدیک به هفتصد شعبه بانک دولتی و خصوصی در مرکز استان، میزان نظارت بانک مرکزی بر فعالیت بانک های استان با وجود تنها ۴ ناظر ضعیف است.

فرماندار ساری با تاکید بر اینکه سهم‌بری اشتغال و تسهیلات بانکی شهرستان ساری باید از طریق اداره کل کار استان افزایش یابد، افزود: تا ده روز آینده باید بانک‌ها نسبت به افزایش عملکرد مناسب حوزه اشتغال خود اقدام کنند.

در این جلسه دبیر کارگروه به ارائه گزارش از روند معرفی متقاصیان تسهیلات از کمیته امداد و بهزیستی به بانک های عامل پرداخت و در این گزارش عملکرد بانک رفاه از مجموع بانک ها بهتر و مفید تر اعلام شده و از مجموع معرفی شدگان ۴۳۵ نفر از کمیته امداد و ۱۳۶ نفر از بهزیستی شهرستان تنها ۳۸ درصد موفق به اخذ وام شدندو مهمترین موانع معرفی ضامن ها اعلام شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز