خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار مازندران:

بالغ بر ۳هزار پروژه نیمه نمام، در مازندران وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۵۹۴

بالغ بر ۳هزار پروژه نیمه تمام در استان مازندران وجود دارد که برای اتمام این پروژه ها حدود یک هزار میلیارد تومان نیاز است.

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: پروژه جدیدی را شروع نمی کنیم مگر اینکه اعتبار تخصیصی آن صد در صد باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، علی نبییان در جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه محور سوادکوه به تهران پروژه ملی محسوب می شود و متعلق به همه مردم است اظهار داشت: نقاط ضعف و قدرت در مسیر وجود دارد اما باید تلاش شود تا بتوانیم در پایان ۹۳ به بهره برداری برسد.

وی به کمبود سرانه فضای سبز کافی در استان مازندران اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار و ارقام اعلام شده میزان سرانه فضای سبز شهری ۱۲ الی ۱۵ متر مربع است که در تهران این رقم حدود ۲۴ مترمربع در نظر گرفته شده است اما این عدد در مازندران که شرایط اقلیمی مناسبی دارد بسیار بسیار ناچیز و کمتر از ۳ متر مربع است.

نبییان افزود: مبلغی را برای شهرداری قائم شهر در نظر گرفتیم تا نسبت به فضای سبز مبادی بین ساری و قائمشهر که جز حوزه شهری هستند اقدام نمایند و پیشنهاد داد: دستگاههای اجرایی قائم شهر می توانند در محیط کار و ورودی اداره نسبت به کاشت درخت مبادرت ورزند.

معاون عمرانی استاندار مازندران، با بیان اینکه دو منبع تامین اعتبار از محل برای تملک و دارایی تعریف شده است ادامه داد: اولین مورد، تملک دارایی هایی که از استان پیگیری می شود و دومین، مبلغی که توسط نمایندگان در مجلس به این مهم اختصاص پیدا کرد.

وی، با بیان اینکه مدیران دستگاههای اجرایی باید تلاش کنند تا اعتبارات را برای اتمام پروژه ها نیمه تمام هزینه نمایند تصریح کرد: پروژه جدیدی را شروع نمی کنیم مگر اینکه اعتبار تخصیصی آن صد در صد باشد تا یک پروژه بر پروژه های مانده بر روی زمین اضافه نشود.

معاون عمرانی استاندار مازندران، با بیان اینکه بالغ بر ۳هزار پروژه نیمه تمام در استان مازندران وجود دارد افزود: برای اتمام این پروژه ها حدود یک هزار میلیارد تومان نیاز است.

نبییان، در رابطه با تبصره ۲۲ گفت: با توجه به اینکه تفاهمات اولیه و نهایی توسط نمایندگان انجام شد در حال حاضر در مرحله نوشتن موافقت نامه ها هستیم و دستگاهای اجرایی در حال برنامه ریزی هستند.

معاون عمرانی استانداری مازنداران ادامه داد: مقدار تخصیصی که در نظر گرفته اند حضور ۴۰ درصد است که تاکنون مقداری از این مبلغ بصورت تنها، در اختیار دستگاههای اجرایی قرار گرفت تا انجام پروژه ها را شروع کنند منتها تا وقتی موافقت نامه نهایی نشود، کارها با سرعت کمتری انجام می شود.

وی، از استان مازندران بعنوان یکی از استانهای حادثه خیر نام برد و خاطر نشان کرد: علاوه بر دستگاههای اجرایی، مردم نیز باید با ما همکاری نمایند و از بنیاد مسکن خواست تا مردم را مجاب به بیمه کردن منازل مسکونی خود نمایند زیرا کمک دولت محدود است و اگر دارای بیمه باشند، خسارات جبران خواهد شد.

نببیان، یکی از دغدغه های مازندران را پسماند دانست و اظهار داشت: باید سرمایه گذاری پیدا کنیم تا این مشکل را حل نماید.

وی، با اشاره به اینکه ۴۵ درصد جمعیت مازندران در مناطق روستایی و بقیه در مناطق شهری زندگی می‌کنند، در رابطه با تامین اعتبار به دهیاری‌ها افزود: اعتبارات برای پروژه‌های روستایی، به حساب دهیاران واریز می‌شود و بخشداران نیز در این زمینه باید نظارت‌ و کنترل کافی برای اتمام پروژه‌ها داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار مازندران، ادامه داد: آنچه از مردم به عنوان ارزش افزوده دریافت می‌‌شود، بخشی از آن به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها تزریق می شود و هر مبلغی که به دهیاری ها تعلق می گیر بر اساس پروژه های تعریف شده است.

نبیان، به فرموده مقام معظم رهبری در رابطه با ساخت زائرسرا برای افراد کم‌بضاعت اشاره کرد و گفت: زمینی به مساحت ۹۵۷ متر مربع در مشهد مقدس خریداری شد و در اختیار استان مازندران قرار می‌گیرد که برای ساخت زائرسرا، فرمانداران شهرستان‌ها مدیریت جمع‌آوری کمک‌های مالی را برعهده دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز