خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

برگزاری همایش بزرگ وقف ورسانه در هفته وقف

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۳۲۶

شناخته نبودن وقف یک چالش بزرگ است لذا با توجه به اثر گذاری رسانه در تببین و ترویج وقف تقاضا می شود اصحاب رسانه نگاه ویژه به این موضوع داشته باشند.

حجت الاسلام ستار علیزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته وقف در محل اداره کل برگزار شد اظهار داشت: بزرگترین همایش وقف و رسانه در هفته وقف در ساری برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از ساری وی افزود: شناخته نبودن وقف یک چالش بزرگ است لذا با توجه به اثر گذاری رسانه در تببین و ترویج وقف تقاضا می شود اصحاب رسانه نگاه ویژه به این موضوع داشته باشند.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه نگاه مردم نسبت به وقف باید نگاه دینی، عملی و فقهی باشد ابراز داشت: وقف یکی از احکام مترقی و کار آمد اسلامی و حلال بخشی از مشکلات در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان داشت: کارآمدی و ظرفیت وقف به گونه ای است که همه آحاد جامعه را با هر دیدگاه دینی و انسانی و با هر آداب و رسومی دور خود جمع کرده است.

وی با اشاره به اینکه پیامبران و امامان خود بزرگترین واقفین علمی و عملی هستند تأکید کرد: خداوند باریتعالی که همه امکانات را برای مخلوقات خود خلق کرده بزرگترین واقف در حوزه وقف است.

حجت الاسلام علیزاده ابراز داشت: وقف نماد مردم داری پیامبران، امامان و ائمه معصوم است و همچنین وقف نگاه دلسوزانه واقف به جامعه انسانی و کرامت بشر است.

وی وقف را صدای بلند واقف در کمک رسانی به جامعه دانست و اظهار داشت: وقف نگاه مطلوب واقف به نیازهای مادی و معنوی بشر است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه امام زادگان بزرگترین فرهنگ سازان در جامعه بودند افزود: فرهنگ سازی در جامعه با توجه به نیازهای روز جامعه یکی از دغدغه های بزرگ است که باید از ظرفیت رسانه ها در راستای ترویج فرهنگ وقف استفاده کرد.

وی اظهار داشت: ما در سال گذشته ۶۴ مورد وقف داشتیم اما با توجه به نگرش و نگاه عمیق و باورهای درست مردم از فرهنگ وقف در سال جاری تاکنون ۸۰ مورد وقف جدید داشتیم.

حجت الاسلام علیزاده از کسب مقام سوم اوقاف مازندران در طرح بصیرت عاشورایی در کشور خبر داد و افزود: در طرح همایش رهروان زینبی که در بقعه امام زاده عباس ساری در دهه محرم برگزار شد رتبه اول را در سطح کشور کسب کردیم.

وی به تنظیم بیش از ۱۴ هزار سند اجاره در اوقاف مازندران اشاره کرد و ابراز داشت: تاکنون ۴ هزار سند اجاره اولیه برای اولین بار با متصرف منعقد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از دریافت ۱ میلیاردو ۳۰۰ میلیون مطالبات اوقاف خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰۰ پروزه عمرانی در بقاع متبرکه با ۳۴ میلیارد تومان هزینه بهره برداری شد.

حجت الاسلام علیزاده در ادامه افزود: ۲۸ پروژه با ۵۰ هزار متر مربع زیر بنا، بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان هزینه با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حوزه موقوفات صورت گرفت.

وی شناسایی موقوفات و شناسنامه دار کردن موقوفات را از جمله کارهای مهم اوقاف برشمرد و ابراز داشت: تاکنون ۲۰۵ جلد سند مالکیت بر موقوفات در مازندران اخذ شده است.

حجت الاسلام علیزاده بیان داشت: ۵ هزار و ۶۷۷ وقف نامه داشتیم که از این تعداد ۲۰ هزار صفحه وقف نامه بازنویسی شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برپایی ایستگاه همه واقف در سطح استان مازندران خبر داد و گفت: همایش حفظ حقوق بیت المال و همایش یاوران وقف در ۱۹ شهرستان استان از جمله برنامه های اداره کل اوقاف مازندران در هفته وقف است.

وی دیدار با مسئولین استانی و شهرستانی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برپایی نمایشگاه ادارات در شهرستانها، برپایی خیمه های معرفت و… را از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف مازندران برشمرد.

حجت الاسلام علیزاده به کمک هزار و ۵۳۱ فقیر و ایتام اشاره کرد و افزود: ۱۱۰ نفر از نوعروسان از و ۲۰ نفر از زوارین از از کمک های اوقاف مازندان برخوردار شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز