خبرگزاری کار ایران

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران خبر داد:

پرداخت ۱۵ درصدی حق بیمه در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان

کد خبر : ۲۳۳۸۹۹

حق بیمه در صندوق ۱۵ درصد از سطوح درآمدی بوده که پنج درصد آن توسط بیمه شده پرداخت و ۱۰ درصد آن را دولت برای کشاورزان، روستاییان و عشایر پرداخت می‌کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران گفت: حق بیمه در صندوق ۱۵ درصد از سطوح درآمدی بوده که پنج درصد آن توسط بیمه شده پرداخت و ۱۰ درصد آن را دولت برای کشاورزان، روستاییان و عشایر پرداخت می‌کند.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران، هادی بشیری در دیدار با آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان گفت: همه روستاییان و کشاورزان بالای ۱۸ سال اعم از زن یا مرد، سرپرست خانوار یا غیرسرپرست خانوار می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر عضو شوند.

وی ادامه داد: روستاییان با تأیید و معرفی شورای اسلامی روستا و کشاورزان غیرساکن در روستا با شرط اشتغال در مشاغل ۲۳۰ گانه بخش کشاورزی با تأیید و معرفی جهادکشاورزی و نظام صنفی عضو این صندوق می‌شوند.

بشیری افزود: علاوه بر روستاییان و کشاورزان همه رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری، اعضای نظام مهندسی و منابع طبیعی و اعضای نظام دامپزشکی هم می‌توانند عضو این صندوق شوند.

این مسئول با اشاره به میزان حق بیمه در صندوق بیان کرد: حق بیمه در صندوق ۱۵ درصد از سطوح درآمدی بوده که پنج درصد آن توسط بیمه شده پرداخت می‌شود و ۱۰ درصد آن را دولت به عنوان کمک و سهم دولت برای کشاورزان، روستاییان و عشایر پرداخت می‌کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بیان کرد: افرادی که ماهانه ۲۰۰ هزار تومان درآمد خود را انتخاب می‌کنند بابت یک سال ۱۲۰ هزار تومان و افرادی که درآمد ماهانه خود را ۵۰۰ هزار تومان انتخاب می‌کنند بابت یک سال ۳۰۰ هزار تومان حق بیمه پرداخت می‌کنند.

بشیری افزود: ملاک پرداخت مبالغ مستمری به بیمه‌شدگان و افراد زیر تکفل‌شان سطوح درآمدی ماهانه آنان بوده که توسط بیمه شده در اولین سال انتخاب و سال‌های بعد تمدید می‌شود بنابراین به بیمه‌شدگان توصیه می‌شود برای اینکه بتوانند مستمری بیشتری دریافت کنند سطوح بالاتر درآمدی را انتخاب کنند.

این مقام مسئول با اشاره به مزایای صندوق گفت: مستمری بازنشستگی و پیری، مستمری از کارافتادگی کلی، مستمری بازماندگان، کمک هزینه کفن و دفن نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای به عنوان تعهدات و مزایای عضویت در این صندوق است که بیمه‌شدگان واجد شرایط در آینده از آن برخوردار می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز