خبرگزاری کار ایران

سید محمد اقامیری در جلسه علنی شورای شهر ساری:

تصویب بودجه اتوبوسرانی ساری دارای اشتباهات فاحشی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۲۹۷

سازمان اتوبوسرانی مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان مالیات پرداخت کرده و بالغ بر ۴۴۳ میلیون تومان در حال حاضر مالیات بدهکار است.

سید محمد اقامیری در جلسه علنی شورای شهر ساری، ضمن گرامیداشت اربعین حسینی و تجدید بیعت با امامت و ولایت اظهار داشت: ناوگان عمومی و استفاده از آن برای شهروندان بسیار مهم بوده که در این خصوص تکلیف قانونی بسیار زیادی در توسعه حمل و نقل عمومی اشاره شده است.

به گزارش ایلنا از ساری، وی به قانون و شرح آن در مورد سازمانهایی که خدمات عمومی انجام می دهند اشاره کرد و ابراز داشت: شوراها و شهرداریها مکلفند طوری بودجه را ببندند تا خدمات مناسبی به سازمانهایی از قبیل اتوبوسرانی، آتش نشانی و روفت و روب شهری که خدمات عمومی را انجام می دهند بیشتر توجه شود.

آقامیری افزود: متاسفانه شهرداریها اقدامات دیگر را اولویت قرار داده و مورد فوق جزء برنامه های بعدی شهرداری قرار می گیرد.

عضو شورای شهر اظهار داشت: شورای شهر ابتدا بودجه شهرداریها را تصویب کرده و بعد بودجه سازمانها را مشخص میکند، در بودجه ۹۳ شورای شهر می توانست رقم ۲ یا سه میلیاردی را برای سازمان اتوبوسرانی مصوب کند تا شهرداری این مبلغ را به سازمان پرداخت کند اما شورا ۷۰۰ میلیون توامن را برای شهرداری تصویب کرد تا به سازمان اتوبوسرانی پرداخت کند.

وی در ادامه افزود: پرداخت مبلغ فوق که به نظر بنده اشتباه فاحشی بود اگر در بودجه ۹۴ این رقم اصلاح نشود و این کار استمرار یابد به طور حتم اشتباه بودجه ای انجام می شود.

آقامیری با بیان اینکه ۷۰۰ میلیون ذکر شده باید به سازمان اتوبوسرانی پرداخت می شد تا حق رانندگان پرداخت شود گفت: این درحالی است که در قانون ذکر شده ۱ سوم کرایه را مردم، ۱ سوم را دولت و ۱ سوم آنرا باید شهرداری به اتوبوسرانی پرداخت کند.

وی با بیان اینکه در همین هفته گذشته ۲ میلیارد و هفتصد میلیون تومان درصحن شورای شهر برای تخفیف اختصاص داده شد افزود: اگر از رقم فوق ۷۰۰ میلیون تومان آن به سازمان اتوبوسرانی داده می شد حجم عظیمی از شهروندان می توانستند از کرایه مناسب برخوردار شوند.

ناظرشورا در سازمان اتوبوسرانی یکی دیگر از وظایف شورا را نظارت و ارزیابی درآمد سازمانها دانست و گفت: اگر شورا سازمانها را ارزیابی کنند متوجه می شوند که بسیاری از سازمانها مالیات بدهکارند.

وی افزود: سازمان اتوبوسرانی مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان مالیات پرداخت کرده و بالغ بر ۴۴۳ میلیون تومان در حال حاضر مالیات بدهکار است.

آقامیری در ادامه به مشکلات سازمان اتوبوسرانی اشاره کرد و ابراز داشت: سازمان اتوبوسرانی برای ناوگانهایش پارکینگ اختصاص ندارد بلوار کشاورز در سه کوه تپه دپوی اتوبوس شده که با توجه به تعریض جاده مکان مورد نظر بسیار خطرناک شده است.

وی افزود: مشاهده می شود در حاشیه یا داخل شهر زمینهایی را برای دستگاه های دیگر اختصاص داده می شود در حالی که سازمان اتوبوسرانی زمینی را برای پارکینگ اتوبوسها ندارد که باید به این سازمان به عنوان ارائه کننده خدمات عمومی توجه ویژه شود.

عضو شورای شهر تأکید کرد: همه ما قانونی موظیفم تا مشکلات رانندگان را مرتفع کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز