خبرگزاری کار ایران

فرماندار ویژه شهرستان بابل:

باید پژوهش و تحقیقات به حل مسائل اساسی کشور کمک کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۲۱۰

باید بر پژوهش‌هایی تأکید کرد که علمی، درون‌زا و فرهنگ‌محور باشد و ملاحظات این جهانی را مدنظر داشته باشد زیرا تنها پژوهش‌های بنیادین و فرهنگ‌مدار گران‌سنگ بوده و پژوهش‌های بطنی، آینده‌نگر و سرمایه‌گذار هدفمند هستند.

فرماندار ویژه شهرستان بابل گفت: جامعه‌ای پیشرفته تلقی می‌شود که بر مبنای استفاده از ظرفیتهای نخبگان و شایستگان علمی اداره شود

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان بابل، همایشی به مناسبت گرامیداشت۲۵آذر، روز پژوهش در جمع رابطین پژوهشی، مولفان و پژوهشگران برتر آموزش و پرورش شهرستان بابل در سالن اجتماعات مدرسه پورنگ برگزار شد.

در حاشیه این همایش مهندس ملایی اظهار داشت: جامعه‌ای پیشرفته تلقی می‌شود که بر مبنای استفاده از ظرفیتهای نخبگان و شایستگان علمی اداره شود؛ زیرا محققان در صف اصلی پیشرفت و ترقی هر جامعه ای قرار دارند.

فرماندار ویژه شهرستان بابل ادامه داد: بزرگ‌ترین آسیب در مطالعات پژوهشی عدم به‌کارگیری آن در جاهای مختلف است وما باید در کشور شاهد این باشیم که پژوهش و تحقیقات به حل مسائل اساسی کشور کمک کند.

وی تصریح کرد: باید بر پژوهش‌هایی تأکید کرد که علمی، درون‌زا و فرهنگ‌محور باشد و ملاحظات این جهانی را مدنظر داشته باشد زیرا تنها پژوهش‌های بنیادین و فرهنگ‌مدار گران‌سنگ بوده و پژوهش‌های بطنی، آینده‌نگر و سرمایه‌گذار هدفمند هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: زمانی فرد، پژوهشگر واقعی است که بتواند اثر پژوهشی خود را تبدیل به قدرت و ثروت ملی کند.

گفتنی است: در پایان از ۲۰ نفر فرهنگیان تقدیر شد که از این تعداد ۱۳ نفر از کارکنان آموزش و پرورش بابل بودند که در اقدام پژوهی به مرحله استانی راه یافتند، ۴ نفر نیز به مرحله کشوری راه پیدا کردند و ۲ نفر از مولفین برتر سال و تعدادی دیگر از پژوهشگران برتر این طرح بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز