خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان امور اراضی کشور:

راه اندازی ۱۳۰ گشت حفاظتی برای حفظ کاربری زمین های کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۸۲۳

اکنون رصد عرصه های زراعی نسبت به گذشته دقیق تر شده و آمارها نیز به روز گرفته می شود و با داشتن نقشه کاداستر اراضی کشاورزی بسیاری از مشکلات این بخش برطرف خواهد شد.

معاون سازمان امور اراضی کشور گفت: ۶۲ هزار هکتار از زمین های کشاورزی کشور از سال ۷۴ تا ۹۲ به صورت قانونی با صدور مجوز از سوی نهادهای مربوطه تغییر کاربری داده اند.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فرید صیدی نژاد، بازنگری قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی کشور را اجتناب ناپذیر دانست و افزود: اکنون روند تغییر کاربری اراضی در حاشیه کلان شهرهای کشور نسبت به نقاط دیگر بیشتر است.

وی اظهار داشت: در فاصله سال های ۷۴ تا ۹۲ برای تغییر کاربری غیرمجاز ۸۷ هزار هکتار اراضی کشور پرونده تشکیل و به محاکم قضایی ارسال شد که برای قلع و قمع آنها اقدام شده است.

صیدی نژاد یادآور شد: قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در سال ۷۴ و قانون قلع و قع بناهای ساخته شده در این اراضی در سال ۸۵ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور وسعت اراضی تغییر کاربری داده شناسایی نشده از سال ۷۴ تا ۹۲ را حدود یکصد هزار هکتار اعلام کرد.

صیدی نژاد با اشاره به راه اندازی ۱۳۰ گشت حفاظتی برای حفظ اراضی کشاورزی در استان ها تاکید کرد: برای پایش واقعی این عرصه ها به ۴۰۰ گشت حفاظتی دیگر نیازمندیم.

وی یادآور شد: برای پایش عرصه های زراعی کشور علاوه بر این تیم های گشت، استفاده از نیروهای مردمی و تجهیزات و امکانات پیشرفته ضروری است.

صیدی نژاد افزود: اکنون رصد عرصه های زراعی نسبت به گذشته دقیق تر شده و آمارها نیز به روز گرفته می شود و با داشتن نقشه کاداستر اراضی کشاورزی بسیاری از مشکلات این بخش برطرف خواهد شد.

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور، به اقتصادی نبودن اراضی کشاورزی را از جمله چالش های این بخش برشمرد و گفت: سیاست های حمایتی برای مجموعه بخش کشاورزی اهرمی بسیار خوب برای حفظ اراضی کشاورزی است.

وی گرفتن نقشه کاداستر اراضی کشاورزی را ضروری دانست و افزود: امید است با محقق شدن این مهم و با مجموعه تدابیر و اقدامات صورت گرفته بتوانیم نقش روشن تر و محکم تر و به موقع را در حفظ اراضی کشاورزی ایفا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز