خبرگزاری کار ایران

آجدانی خبر داد:

سامانه پژوهشی مازندران گامی بزرگ در توسعه پژوهش / افزایش ۱۰۰ درصدی پژوهشگران عضو سامانه

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۳۳۳

دانشگاه مازندران نیز در صدد است با توجه به قابلیت های خلاقانه این سامانه، از آن برای امور تحقیقاتی خود بهره برداری کرده و نیز مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با تقدیر از دفتر آموزش و پژوهش استانداری مازندران اظهار امیدواری کرده است که با استفاده از این تجربه خوب بزودی سامانه پژوهشی ملی را راه اندازی کند.

مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری مازندران به معرفی سامانه پژوهشی دفتر آموزش و پژوهش استانداری مازندران پرداخت.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی استانداری، لطف الله آجدانی تصریح کرد: به منظور " تسهیل دسترسی به اطلاعات پژوهشگران و فعالیت های پژوهشی آنها "، " جلوگیری از انجام پژوهش های تکراری "، " نشر وگسترش نتایج پژوهش ها " و " تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی و نوآوری " در سطح استان، در سال ۱۳۸۹، سامانه اطلاعات پژوهشی مازندران(به آدرس اینترنتی http: / / www. bpmz. ir) از سوی دفتر آموزش و پژوهش استانداری راه اندازی شد.

وی افزود: در این سامانه پژوهشگران با درج کد ملی شروع به ثبت اطلاعات خود می نمایند، البته پژوهشگرانی می توانند اطلاعات خود را در این سامانه ثبت نمایند که بومی مازندران بوده و حداقل دارای یکی از شرایط ذیل باشند:

الف – محل تولد آنها استان مازندران باشد

ب - محل اشتغال آنها در استان مازندران باشد

ج - با کارفرمایی یکی از نهاد های استانی، مجری یک پروژه پژوهشی شده باشند

مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری افزود: شاخص های پژوهشی(مشخصات کلیه پروژه های پژوهشی، مقالات چاپ شده در نشریات و همایش ها، چاپ کتاب، اکتشاف - نوآوری - اختراع و اثر بدیع هنری، احراز رتبه برجستگی، برگزاری گردهمایی و برپایی نمایشگاه، مسئولیت در نشریات، طراحی و راه اندازی آزمایشگاه، داوری ها، عضویت در انجمن های علمی - ملی و بین المللی و…) و همچنین گزارش ساز هوشمند اجزای اصلی این سامانه محسوب می گردند.

آجدانی ویژگی هایی که سامانه اطلاعات پژوهشی مازندران را از سایر سامانه های مشابه پژوهشی مجزا ساخته به شرح ذیل اعلام کرد:

الف - امکان حذف، ویرایش و ایجاد فرم جدید در هر لحظه با توجه به دستورالعمل ها و آیین نامه های ابلاغی.

ب‌ - امکان حذف و ویرایش هر فیلد در هر فرم در هر لحظه و اضافه کردن فیلد جدید با فرمت های فیلد ساده، فایل، تاریخ، فهرست ساده و فهرست پیشرفته.

ج‌ - ساخت فرمول های متنوع در سامانه به صورت ساده و شرطی برای هر یک از شاخص های پژوهشی و امکان ویرایش و افزودن یک شرط جدید

د‌ - محاسبه امتیازات برای فرم های ۱۵ گانه در کوتاهترین زمان

ه - امکان دریافت انواع گزارش های معمولی، آماری، ماتریسی و نموداری از کلیه فعالیت های پژوهشی ثبت شده در سامانه با امکاناتی از قبیل شرط گذاری روی فیلدها، مرتب سازی، گروه بندی و…

و - به روزرسانی لحظه ای فیلدهای نرم افزار گزارش ساز موجود برروی سامانه با توجه به آخرین تغییرات ایجاد شده در هر فرم

وی ادامه داد: درسال ۱۳۹۳ برای سومین بار، توسعه سامانه اطلاعات پژوهشی مازندران در دستور کار این دفتر قرار گرفته و بخش هایی از طرح جامع پژوهشی مازندران که ارتباط مستقیمی با فرآیند انجام فعالیت های پژوهشی دارد، در حال مکانیزه شدن است تا همه ذینفعان اعم از پژوهشگران حقیقی، دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و دستگاه های اجرایی بتوانند از طریق سامانه اطلاعات پژوهشی مازندران، مشارکت فعالی در انجام فعالیت های پژوهشی استان داشته باشند.

آجدانی اضافه کرد: بر اساس تصمیمات کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان، فرآیند انجام فعالیت های پژوهشی در استان اعم ارسال سیاست های پژوهشی، نیازهای پژوهشی و فراخوان نیازها از سوی دستگاه های اجرایی تنها از طریق این سامانه امکان پذیر خواهد بود.

به گفته آجدانی از سال ۱۳۹۰ تاکنون، پژوهشگران برتر استان از طریق این سامانه انتخاب می شوند؛ همچنین در حالی که تعداد پژوهشگران عضو این سامانه در مازندران از سال ۱۳۸۹ تا بهمن ۱۳۹۲ حدود ۱۲۰۰ نفر بودند، در دولت تدبیر و امید و در کمتر از یک سال تا تاریخ ۵/۹ / ۱۳۹۳، این تعداد بیش از یکصد درصد افزایش داشته و هم اکنون ۲۱۷۶ پژوهشگر مازندرانی عضو سامانه شده و نسبت به درج مشخصات شاخص های پژوهشی در سامانه اقدام نموده اند.

گفتنی است: دانشگاه مازندران نیز در صدد است با توجه به قابلیت های خلاقانه این سامانه، از آن برای امور تحقیقاتی خود بهره برداری کرده و نیز مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با تقدیر از دفتر آموزش و پژوهش استانداری مازندران اظهار امیدواری کرده است که با استفاده از این تجربه خوب بزودی سامانه پژوهشی ملی را راه اندازی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز