خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور خبر داد؛

افتتاح بخش قلب بیمارستان ولیعصر(عج) قائم شهر، در دهه فجر امسال

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۷۲۲

در سالجاری، ۲۵ درصد افزایش مستمری ها را از اول سال پرداخت کردیم و در برنامه طرح تحول سلامت بیشترین مشارکت را با دولت داریم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور از افتتاح بخش قلب بیمارستان ولیعصر(عج) در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، سید تقی نوربخش در نشست صمیمانه با تشکل های کارگری، کارفرمایی و کانون بازنشستگان مازندران در بیمارستان ولیعصر(عج) قائم شهر با بیان اینکه کارگران صاحبان اصلی صندوق بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: در سال ۸۲ بودجه این سازمان ۳۶۰۰ میلیارد تومان بوده که ۴۰۰ میلیارد تومان آن بدهی دولت بود ودر آن زمان سهم انباشته بدهی دولت ۲۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: برند سازمان تامین اجتماعی اعتماد مردم به سازمان و تولید امنیت اجتماعی با کمک امنیت ملی است، و برای برگرداندن سازمان به سرمایه گذاری بیمه ای و حفظ بیمه کارگران تلاش و برنامه ریزی شده است.

نوربخش با اشاره به اینکه بیشتر صندوق های غیر بیمه تامین اجتماعی با مشکل مواجه هستند، تصریح کرد: رفع خطر جدایی درمان سازمان از بدنه سازمان در اثر مساعدت نمایندگان مجلس، درک صحیح از منابع صندوق و کمک کارشناسانه خود صندوق مانع تعطیلی منابع صندوق شد.

وی، به سه مرحله فعالیت سازمان اشاره کرد و گفت: مرحله اول از سال ۱۳۵۴ تا ۱۳۸۲ می باشد که در این مقطع، منابع و مصارف تامین اجتماعی متعادل و متوازن و بودجه آن، سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود و هزار میلیارد تومان از وصولی ها، مازاد داشت که از آن برای سرمایه گذاری استفاده می کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور افزود: مرحله بعدی از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۳ بود که دولت تبدیل به کارفرما شد و در عین حال، سهم خود را نیز پرداخت نکرد که این سهم شامل ۲۰درصد حق کارفرمایان در ارتباط با مشاغل برای اقشاری مانند قالیبافان بود که دولت پرداخت آن را متعهد شده بود که به آن عمل نکرد.

نوربخش بیان کرد: هفته آینده در قالب وجوه اداره شده سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور کار پرداخت تسهیلات با کارمزد ۶ درصد و بدون بهره به مستمری بگیران و بیمه شدگان پرداخت می شود.

وی از صدور بخشنامه با همکاری مشترک بین این سازمان با وزارت کار در خصوص صیانت از حقوق کارگران در هفته جاری خبر داد.

نوربخش یکی از راهبردهای اصلی دولت تدبیر و امید را بحثسلامت جامعه عنوان کرد و گفت: دولت گام های بزرگی در خصوص سلامت برداشته است و وضعیت فعلی آن با یکسال گذشته قابل قیاس نیست.

وی تصریح کرد: در موفقیت طرح سلامت نقش سازمان تامین اجتماعی بیش از بقیه دستگاههای اجرایی است چرا که ۶ درصد هزینه ها این سازمان تامین می کند.

نوربخش، با اعلام اینکه وزارت بهداشت و درمان تاکنون ۴۵۰ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی پول پرداخت کرده است، اظهارداشت: مابه التفاوت فزانشیز ۱۰ به ۶ درصد برای بیمه شدگان را دولت در حال پرداخت است.

وی گفت: در سالجاری، ۲۵ درصد افزایش مستمری ها را از اول سال پرداخت کردیم و در برنامه طرح تحول سلامت بیشترین مشارکت را با دولت داریم.

نوربخش به ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این سازمان قبل از تصویب قوانین ادله های کارشناسی خود را به مراجع تصمیم گیر ارائه می کند وزمانی که قانون تمصوب شد آن را اجرا می کند وحتی در صورت بروز ایراد در قانون برای اصلاح آن تلاش می کند و درمورد این قانون نیز کارفرمایان می توانند سهم کامل را به تأمین اجتماعی بپردازند واجباری در آن نیست.

گفتنی است: در پایان این نشست، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور بهمراه مسئولین استانی و شهرستانی، جمعی از کارگران و بازنشستگان از بیمارستان قلب قائم شهر بازدید کردند که قرار است در ایام دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز