خبرگزاری کار ایران

بمناسب روز جهانی معلولین؛

دوچرخه سواران معلول مازنی، ساری تا برج میلاد را رکاب می زنند

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۱۴۸

بهمراه دوچرخه، نی نوازی با دست و پا نیز انجام می شود که برای اولین بار در جهان موسقی رخ داد و قصد داریم ازشهرستان ساری تا برج میلاد را رکاب بزنیم و در تهران نیز به اجرای موسیقی بپردازیم.

چند تن از معلولین با همکاری باشگاه ورزشی خیرونرو، بمناسبت ۱۲ آذر روز جهانی معلولین، در قالب تور دوچرخه سواری، طی مدت سه روز ساری تا برج میلاد را رکاب می زنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، رحمان جهانی آهنگر کلایی در گفتگویی ضمن تبریک روز جهانی معلولین به شعار معلولیت، محرومیت نیست اشاره کرد و اظهار داشت: این حرکت برای بالابردن سطح شناخت مردم از معلولین و معلولین نسبت به خود و جامعه است.

وی، افزود: بهمراه دوچرخه، نی نوازی با دست و پا نیز انجام می شود که برای اولین بار در جهان موسقی رخ داد و قصد داریم ازشهرستان ساری تا برج میلاد را رکاب بزنیم و در تهران نیز به اجرای موسیقی بپردازیم.

جهانی، با بیان اینکه بدلیل ماشینی شدن زندگی های امروزی خطر همیشه در کمین انسانهاست تصریح کرد: معلولیت و نقص عضو همیشه در کمین است و باید برای رویایی با چنین اتفاقی آمادگی لازم را داشته باشیم.

این هنرمند معلول، هدف اصلی این تور را، یادآوری روز معلول برای افراد جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: هر کس به هر اندازه ای که در توان دارد باید برای جامعه معلولین فعالیت نماید.

وی، ادامه داد: این تور دوچرخه سواری در قالب ۶ دوچرخه سوار که ۳ نفر آن معلول هستند در نظر دارد در مدت سه روز مسیر ۳۰۰ کیلومتری ساری تا برج میلاد را همراه با برگزاری نمایش اجرای موسیقی طی نماید.

جهانی، با بیان اینکه با گروههای مختلف دوچرخه سواری سه هزار کیلومتر در ایران رکاب زدم یادآور شد: پیمودن دور کوه دنا، مسیر مشهد تا تهران در ۱۸ روز، مسیر قائم شهر تا آستارا در سه روز از جمله این تورهاست.

وی، ازمسئولین خواست تا همچون گذشته با جامعه معلولین تعامل داشته باشند تا مردم نیز با این قشر براحتی و بدون ترحم برخورد نمایند.

این ورزشکار در پایان گفت: معلولین باید به توانایی های خود ایمان بیاورند و با حضور در جامعه علاوه بر روحیه بخشی به خود بتوانند زندگی عادی و مطلوبی داشته باشند.

گفتنی است: سازمان بهزیستی کشورو اداره کل مازندران و شهرستان جویبار، اداره ورزش و جوانان استان و قائم شهر، شهرداری قائم شهر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در برگزاری این تور نقش موثر ایفا نمودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز