خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان بابل:

مهمترین اقدامات در جهت کاهش و بهبود مسائل و مشکلات مربوط به توان یابان در جامعه فرهنگ سازی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۲۶۳

آموزش و فرهنگسازی نیازمند کمک همه ارگان‌ها و سازمان‌های دخیل است و باید توجه بیشتری به این مهم شود.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری ویژه بابل گفت: توجه به مسئله فرهنگ‌سازی از جمله مهمترین اقدامات در جهت کاهش و بهبود مسائل و مشکلات مربوط به توان یابان در جامعه است.

به گزارش ایلنا، به نقل ازروابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان بابل، جلسه کمیته مناسب‌سازی فضاهای شهری برای معلولان در این فرمانداری تشکیل شد.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان بابل با اشاره به حجم زیاد افراد توان‌یاب در جامعه وضرورت اتخاذ تصمیمات جدی برای ارائه تسهیلات به افراد توان یاب و قرار گرفتن آن در دستور کار سازمان‌های درگیر با مسائل معلولان افزود: سازمان‌های دولتی و عمومی، شهرداری‌ها، مردم و بخش غیردولتی نیز باید توجه و تلاش بیشتری در جهت بهبود کارایی و ایجاد شهری بدون معارض و موانع برای توان‌یابان داشته باشند و رسیدن به این هدف، تلاش همگانی را طلب می‌کند.

جعفر آقا جان نتاج، توجه به مسئله فرهنگ‌سازی را از جمله مهمترین اقدامات در جهت کاهش و بهبود مسائل و مشکلات مربوط به توان یابان در جامعه دانست و افزود: آموزش و فرهنگسازی نیازمند کمک همه ارگان‌ها و سازمان‌های دخیل است و باید توجه بیشتری به این مهم شود.

وی، دستیابی به روش‌هایی برای حضور و مشارکت اجتماعی توان‌یابان در اجتماع را از مهمترین سیاست‌های سازمان‌های متولی اقشار آسیب‌پذیر دانست.

آقا جان نتاج، با اشاره به ضرورت و اهمیت پرداختن به معلولان از دیدگاه قانونی افزود: از وظایف دولت‌ها برای فراهم آوردن حقوق مشابه دیگر شهروندان برای افراد دارای ناتوانی و معلولیت را، توجه به معابر و پیاده‌روها، مبلمان و تجهیزات خیابان‌ها، پارکینگ‌های کنار خیابان، راهروها، پله، سطوح شیب‌دار، بالابرها و حمل و نقل زمینی شامل اتوبوس، تاکسی، مترو، حمل و نقل هوایی و ریلی مناسب با شرایط جسمی معلولان و از موضوعات قابل توجه برای مناسب‌سازی و دسترسی آسان در طراحی‌های محیط شهری و معماری شهری دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز