خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کتابخانه های شهرستان رامسر:

مراجعه بیش از ۲۰۰هزار نفر به کتابخانه های شهرستان رامسر در یک سال اخیر

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۵۹۷

در طول یک سال اخیر تعداد ۲۰۳هزار نفر به کتابخانه های شهرستان رامسر مراجعه و از منابع این کتابخانه ها استفاده نمودند.

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، نشست نویسندگان رامسری در محل کتابخانه احمد نژاد رامسر با حضور اساتید ادبیات و اعضا گروه شاهنامه خوانی شهرستان برگزار گردید.

به گزارش ایلنا از رامسر، سرپرست اداره کتابخانه های شهرستان رامسر هدف از برگزاری این برنامه را هم اندیشی و تعامل بیشتر در راستای اعتلای فرهنگ کتابخوانی و مشارکت در ارتقای سواد عمومی در هفته کتاب و کتابخوانی برشمرد.

زینب سلمان طالشی افزود: شهرستان رامسر در حال حاضر دارای ۴ باب کتابخانه با ۴۰۹۷نفر عضو وبیش از ۸۷ هزار جلدکتاب است.

وی اظهار داشت: در طول یک سال اخیر تعداد ۲۰۳هزار نفر به کتابخانه های شهرستان رامسر مراجعه و از منابع این کتابخانه ها استفاده نمودند.

طالشی ادامه داد: همچنین طی این مدت تعداد ۸۵ هزار نسخه کتاب از سوی مراجعین به امانت گرفته شد.

در ادامه نیزمسئوول انجمن ادبیات داستانی یکی بود این انجمن را به حضار معرفی و در خصوص خواندن و اینکه دسترسی به اینترنت چه تاثیری در افراد داشته و چقدر باعثدور شدن افراد از کتابخانه ها و خواندن کتاب خواهد شدمطالبی را بیان نمود.

عیسی خاتمی مدرس دانشگاه نیز ابراز امیدواری کردند که این جلسات بصورت مداوم برگزار گردیده و مقطعی نباشد تا نتایج خوب و مثمر ثمری از این نشست ها بدست آید.

در ادامه تک تک حاضرین در جلسه نظر خود را در مورد راز ماندگاری کتاب که به صورت نمادین از کتاب شاهنامه صحبت شد.

جلیل غدیری مدرس دانشگاه نیزگفت: بعضی کتابها ظرفش(قالبش) زیباست همانند مثنوی و اینکه آن ظرف و کلمات حامل پیام خوشی باشد و شاهنامه بدلیل قالب حماسی و کوبنده بودنش ماندگار شد.

پور عسگری عضو گروه شاهنامه خوانی در ادامه گفت: شاهنامه داستان یک ملت است و بیان سینه به سینه داستان این ملت را باعثماندگاری شاهنامه دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز