خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد:

اولویت اجرای طرحهای فاضلاب در شهرهای ساحلی در برنامه ششم توسعه

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۸۹۶

مدیرعامل شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور در بازدید از طرحهای آبرسانی و فاضلاب استان مازندران از اجرای طرح فاضلاب در ۵ شهر مازندران خبر داد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور در بازدید از طرحهای آبرسانی و فاضلاب استان مازندران از اجرای طرح فاضلاب در ۵ شهر مازندران خبر داد و گفت: این طرحها در اولویت برنامه ششم توسعه قرار دارد.

به گزارش ایلنا از ساری، حمیدرضا جانباز با اشاره به اینکه شهرهای ساحلی مازندران با مشکل دفع بهداشتی فاضلاب مواجه اند، افزود: پیگیر دریافت اعتبار از بانک توسعه اسلامی برای اجرای طرحهای فاضلاب در شهرهای محمودآباد، قائمشهر، تنکابن، رامسر و آمل هستیم.

وی، به اجرای ۶ هزار طرح آبرسانی و فاضلاب در روستاها و شهرهای کشور اشاره و تصریح کرد: از این تعداد، ۱۵۰ طرح آبرسانی بزرگ در کشور درحال اجراست.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: پروژه هایی که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند در اولویت بهره برداری قرار می گیرند.

جانباز، از تلاش دولت برای بهره مندی از طرح آب شیرین کن بخش خصوصی در رفع مشکلات کمبود آب روستا و شهرهای کشور خبر داد و افزود: دولت با تامین اعتبار مورد نیاز، خرید آن را تضمین کرده است.

وی، قیمت متوسط تمام شده آب در کشور را یکهزار تومان دانست و گفت: مردم تنها یک سوم این مبلغ را پرداخت می کنند که این امر ادامه خدمت رسانی به مردم و نگهداری از تاسیسات را با مشکل مواجه می سازد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، شاخص بهره مندی آب روستایی مازندران را پایین تر از میانگین کشوری دانست و اظهار داشت: با برنامه ریزیهای صورت گرفته تلاش داریم این شاخص را به متوسط کشوری برسانیم.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران نیز در بازدید از طرح فاضلاب محمود آباد گفت: عملیات اجرای این طرح با ۱۱۰ کیلومتر خط شبکه اصلی وفرعی و ۶۰۰ متر خطوط انتقال در دو مدول از سال ۹۱ در دستور کار قرار گرفت.

ذبیح الله ذاکری، اظهار داشت: زمین تصفیه خانه فاضلاب محمودآباد در ۳.۵ هکتار خریداری شد.

وی، ظرفیت این تصفیه خانه در افق طرح را ۱۵ هزار متر مکعب در شبانه روز دانست و تصریح کرد: میزان سرانه تولید فاضلاب در تصفیه خانه محمودآباد ۱۵۵ لیترنفر در روز خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران، ضمن اشاره به ایجاد ۳ ایستگاه پمپاژ دراین تصفیه خانه گفت: در حال حاضر ۸هزار و ۶۰۰ متر از خطوط شبکه اصلی وفرعی این طرح اجرا و نسبت به نصب وانشعاب سازی یک هزار و ۱۰۴ مشترک اقدام شده است.

ذاکری اظهار داشت: تا کنون ۶۰ هزار میلیون ریال برای اجرای طرح فاضلاب شهر محمودآباد هزینه شد.

همچنین مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران در نشست بررسی وضعیت آب سرخرود، با اشاره به وجود ۳هزار و ۸۰۰ مشترک آحاد در این شهر گفت: تامین ۳۰ لیتر در ثانیه از آب این شهر بر عهده شرکت آبفار استان است.

ذاکری، با بیان اینکه در شهر سرخرود، ۲۰ لیتر در ثانیه با کمبود آب مواجه هستیم، اظهار داشت: به منظور اصلاح ۴ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع، ۵ میلیارد ریال اعتبار به این شهر اختصاص یافت.


گفتنی است، مدیرعامل شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور به همراه مشاور مدیرعامل در امورایثارگران و امور مجلس، نمایندگان مردم آمل، نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی، مدیران شرکتهای آب وفاضلاب شهری و روستایی استان مازندران، فرمانداران این شهرها و برخی از مسئولان محلی، از مجتمع آبرسانی روستایی آهنگر کلا هراز پی و رشت کلا آمل، سیدکلا و مرداب چمستان و طرح فاضلاب محمود آباد بازدید کرد و در نشستی مشترک به بررسی مشکلات آب سرخرود پرداخته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز