خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

درد جامعه کارگری، قابل شمارش نیست

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۷۲۸

نرخ بیکاری زیاد است و کارگر با اندک حقوق هیچ انگیزه ای ندارد و اگر افزایش حقوق داشته باشد هیچگاه تقاضای بازنشستگی ندارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت:: کسی که مسئولیت جامعه کارگری را قبول می کند که نباید احساس خستگی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، علی بابایی کارنامی در اولین گردهمایی تشکل های کارگری و بازنشستگی استان در جهت تقویت هم اندیشی در راستای وحدت، انسجام و حفظ منافع ملی در چارچوب قوانین کار و تامین اجتماعی که در اداره کل تعاون برگزار شد با بیان اینکه امروزه مشکلات عدیده ای در بحثاقتصادی داریم گفت: متاسفانه در چند سال اخیر مباحثاقتصادی را سیاسی اداره می کنیم.

وی ادامه داد: اقتصاد پدیده های مختلف دارد که یکی از انها قانون کار است.

بابایی، با طرح این سوال که چند درصد عامل تعطیلی واحدهای تولیدی قانون کار است گفت: قانون کار موجب رکود نشده است بلکه مشکلات جامعه کارگری به قدری زیاد است که پاسخگو نمی باشد، زیرا درد جامعه کارگری قابل شمارش نیست.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اظهار داشت: کسی که مسئولیت جامعه کارگری را قبول می کند که نباید احساس خستگی کند.

وی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری ما زیاد است و کارگر با اندک حقوق هیچ انگیزه ای ندارد و اگر افزایش حقوق داشته باشد هیچگاه تقاضای بازنشستگی ندارد.

بابایی با تاکید بر راه اندازی مجلس کارگری گفت: باید اساس نامه این مجلس در استان تشکیل شود و از ۳۰۰ نخبه کارگری در این مجلس دعوت شود و مانند قانون مجلس شورای اسلامی اجرایی شود تا مدیران دستگاه های اجرایی در خصوص مشکلات کارگری پاسخگو باشند و این ذهنیت بوجود بیاد که این جمع برای رفع مشکلات دارای طرح و برنامه هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خواستار تشکیل انجمن صنفی روزنامه نگاران در مرکز و شرق استان شد و اظهار داشت: متاسفانه تابحال درخواستی نداشته ایم و در صورت درخواست هرگونه اقدامی برای اصحاب رسانه انجام خواهیم داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز