خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

برداشت رتون در بیش از ۵۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۰۶۰

در سال جاری بیش از یک میلیون و ۷۵ هزار تن محصول برنج از بیش از ۲۱۰ هزار هکتار شالیزارهای استان مازندران در کشت اول استحصال شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از برداشت رتون در بیش از ۵۰ هزار و ۱۳۰ هکتار از شالیزارهای استان خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، دلاور حیدر پور طی گفتگویی با اشاره به مطلب فوق افزود: تاکنون برداشت رتون در بیش از ۵۰ هزار و ۱۳۰ هکتار از شالیزارهای استان مازندران انجام گرفته است.

وی با اشاره به برداشت برنج در سطح بالغ بر ۱۵ هزار و ۹۱۴ هکتار از مزارع کشت مجدد برنج، از خرید توافقی بیش از ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار کیلوگرم(۱۳.۴ هزار تن) انواع برنج از سوی سازمان تعاون روستایی استان خبر داد و افزود: از این مقدار، حدود یازده میلیون و ۳۵۸ هزار کیلوگرم به طارم محلی، حدود ششصد هزار کیلوگرم به طارم هاشمی، بیش از یک میلیون و چهارصد و پنجاه هزار کیلوگرم به رقم پر محصول شیرودی و مابقی به ارقام فجر و ندا و نعمت اختصاص داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، در ادامه میانگین قیمت عمده فروشی انواع برنج استان را به شرح ذیل اعلام داشت: انواع طارم محلی از قرار هر کیلوگرم ۶۰۰۰۰ - ۵۷۰۰۰ ریال، بینام ۵۴۵۰۰ - ۵۲۰۰۰ ریال، انواع پر محصول خزر ۴۶۰۰۰ - ۴۲۵۰۰ ریال، فجر ۴۳۰۰۰ - ۳۹۵۰۰ ریال، شیرودی ۳۶۰۰۰ - ۳۳۰۰۰ ریال و ندا و نعمت ۳۳۰۰۰ - ۳۰۰۰۰ ریال.

حیدر پور با بیان اینکه در سال جاری در سطح بالغ بر ۵۳ هزار و ۶۳۹ هکتار از شالیزارهای استان مبارزه با بلاست برگ برنج، ۷۳ هزار و ۶۴۳ هکتار مبارزه با بلاست خوشه و بیش از ۱۲۷ هزار و ۲۸۲ هکتار مبارزه با علف های هرز صورت گرفت، افزود: مبارزه شیمیایی علیه ساقه خوار در نسل اول و دوم و با سموم مایع در سطح ۸ هزار و ۸۸۳ هکتار، مبارزه شیمیایی با سموم مایع در نسل دوم در سطح ۳۲ هزار و ۸۶۱ هکتار، مبارزه شیمیایی با سموم گرانول در نسل اول در سطح ۳۲ هزار و ۶۶۳ هکتار و مبارزه در نسل دوم و تداخل نسل درسطح ۹۰ هزار و ۲۵۱ هکتار از دیگر اقدامات در بخش زراعت برنج استان در سال جاری بوده است.

گفتنی است در سال جاری بیش از یک میلیون و ۷۵ هزار تن محصول برنج از بیش از ۲۱۰ هزار هکتار شالیزارهای استان مازندران در کشت اول استحصال شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز