خبرگزاری کار ایران

فرماندار قائم شهر:

ساخت و ساز غیر مجاز، باعثاز بین رفتن زمین های کشاورزی می شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۸۹۵

در حوزه روستائی جهاد کشاورزی، بخشداری و بنیاد مسکن و در حوزه شهری، شهرداری مسئول بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز هستند.

فرماندار قائم شهر گفت: مسئولانی که به متخلفان تغییر کاربری اراضی خدمات دهند، برکنار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، مهدی محمدی در جلسه ستاد بررسی ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهرستان قائم شهر گفت: بحثتبدیل اراضی کشاورزی به مسکونی به جائی رسیده است که رهبر معظم انقلاب نیز در مورد آن هشدار داده اند زیرا این کار باعثاز بین رفتن زمین های حاصلخیز کشاورزی می شود.

فرماندار قائم شهر با بیان اینکه با وجود امکانات کم فعلی باید جلوی تغییر کاربری ها را بگیریم، گفت: بهترین راه جلوگیری از تغییرهای غیر مجاز کاربری، ده گردشی توسط اداره جهاد کشاورزی است ولی تا وقتی که این بازرسیها سازماندهی شود باید با یک تیم ثابت هر ۱۵ روز یکبار در حوزه شهرستان بررسی های لازم صورت گیرد.

محمدی تصریح کرد: در روستای زیبای شهرودکلا شاهد افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز هستیم که با ادامه این روند تا سال های آینده زمین کشاورزی در این منطقه وجود نخواهد داشت.

رئیس ستاد بررسی ساخت و سازهای غیر مجاز شهرستان با اشاره به این موضوع که دستگاه قضائی و انتظامی همکاری های لازم را خواهند داشت، ادامه داد: در حوزه روستائی جهاد کشاورزی، بخشداری و بنیاد مسکن و در حوزه شهری، شهرداری مسئول بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز هستند.

وی با بیان اینکه شهرداری تدابیری اتخاذ کند که شاهد کاهش تخلفات در حوزه شهری باشد، گفت: متاسفانه یک شرکت تعاونی غیر مجاز در شهرک یثرب قائم شهر نسبت به فروش زمین های کشاورزی و تغییر کاربری آنها اقدام کرده است که از شهرداری درخواست می کنم جلوی اینکار را بگیرد.

محمدی با تاکید بر اینکه شهرداری و کمیسیون ماده صد باید در همان ابتدای مشاهده ساخت و سازهای غیر مجاز برخورد جدی انجام دهند، افزود: اداراتی چون آب، برق، گاز و مخابرات نباید به افرادی که ساخت و سازهای غیر مجاز انجام داده اند، خدمات بدهد و در صورت اتفاق آن برکناری آن مسئول را از طریق استانداری پیگیری خواهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز