خبرگزاری کار ایران

مدیر روابط عمومی اداره‌کل اوقاف مازندران:

همایش شیرخوارگان حسینی در ۲۰ بقعه شاخص مازندران برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۷۶۰

همایش شیرخوارگان حسینی در چند سال گذشته رونق خاصی گرفته و با شور، شعور و حلاوت ویژه‌ای در سطح شهرها و روستاهای مختلف برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۲۰ امامزاده، بقعه، مسجد و حسینیه شاخص استان خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، محمدحسین فاضلی اظهار داشت: همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم همزمان با روز حضرت علی‎اصغر(ع) با حضور مادران و نوزادان شیرخوار در جوار امامزادگان مازندران برگزار می‎شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: این همایش در ۲۰ امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان با حضور مداحان اهل بیت(ع) و سخنرانان برگزار که زمان آن توسط ادارات اوقاف و مدیران امامزادگان در شهرستان‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

فاضلی با اشاره به اینکه همایش شیرخوارگان حسینی یکی از آیین‌های نیک و پسندیده ما مسلمانان و ایرانیان است، افزود: همایش شیرخوارگان حسینی در چند سال گذشته رونق خاصی گرفته و با شور، شعور و حلاوت ویژه‌ای در سطح شهرها و روستاهای مختلف برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مازندران نیز یکی از استان‌هایی است که مردم آن با فرا رسیدن محرم، منتظر همایش شیرخوارگان حسینی در روزهای ابتدایی آن هستند تا با توسل به طفل ۶ ماهه اباعبدالله‌الحسین(ع) آبروی خود و اطفال‌شان را وسیله گرفته و به راز و نیاز با خداوند بپردازند و برای مظلومیت سالار شهیدان و یارانش اشک بریزند.

این مسئول با بیان اینکه برنامه‎های همایش شیرخوارگان حسینی در قالب سخنرانی، مداحی، مرثیه‎سرایی، پخش کلیپ شهادت حضرت علی‎اصغر(ع) و برپایی نمایشگاه است، اظهار داشت: همایش شیرخوارگان حسینی در قالب طرح بصیرت عاشورایی در ۲۰ امامزاده شاخص مازندران اجرا می‌شود که سوگواران حسینی و علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) می‎توانند روح خود را به معنویت برنامه‎ها جلا دهند.

فاضلی ارتقای بصیرت عاشورایی را از مهمترین اهداف همایش شیرخوارگان حسینی برشمرد و افزود: مراسم‌های عزاداری باید در کنار شور حسینی به معرفت‎افزایی سوگواران کمک کند و در حقیقت محرم و صفر تجدید بیعت با آرمان‎ها و ارزش‎های سیدالشهدا(ع) است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز