خبرگزاری کار ایران

همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر

دفتر نمایندگی بیماری ام اس شرق مازندران در بهشهر راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۲۴۷

متاسفانه هیچ کدام از نهادهای دولتی توجهی به مشکلات فراوان بیماران ام اس در مازندران ندارند و همکاری بسیار کمی با انجمن ام اس استان دارند.

همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر، دفتر نمایندگی بیماری ام اس شرق مازندران به عنوان اولین نمایندگی شهرستانی استان فعالیت رسمی خود را دربهشهر آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل انجمن ام اس مازندران روز دوشنبه در مراسم راه اندازی این دفترنمایندگی که در مجتمع فرهنگی بصیرت بهشهر برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر بخش عمده از هزار و ۸۰۰ بیمار ام اس مازندران برای درمانشان بامشکلات جدی مواجه هستند.

" مهین ایوبی " اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات این بیماران، هزینه بالای داروها و روند درمانی این بیماران و افزایش روز افزون آن است.

وی بیان کرد: یکی از راه هایی که می تواند موجب تسهیل در روند درمانی این بیماران شود، کمک های خیرین و نیکواندیشان شهرهای مازندران است.

مدیرعامل انجمن ام اس مازندران افزود: متاسفانه هیچ کدام از نهادهای دولتی توجهی به مشکلات فراوان بیماران ام اس در مازندران ندارند و همکاری بسیار کمی با انجمن ام اس استان دارند.

ایوبی ادامه داد: در مراسم راه اندازی انجمن ام اس شرق مازندران به رغم دعوت از همه مسوولین ادارات سه شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه، فقط امام جمعه موقت بهشهر و رییس اداره فرهنگ و ارشاد نکا حضور یافتند و این مراسم در مظلومیت کامل بیماران ام اس برگزار شد.

وی گفت: بیشتر بیماران ام اس با وجود داشتن دفتر بیمه و کارت عضویت این انجمن در تامین هزینه های دارو با مشکل جدی مواجه هستند.

رییس انجمن ام اس شرق مازندران نیز در این مراسم گفت: از زمان فعالیت غیر رسمی این انجمن، حدود هفتاد بیمار مبتلا به ام اس در شرق مازندران شناسایی شدند که انتظار داریم در آینده نزدیک همه این بیماران که به نظر می رسد حدود ۱۵۰ نفر باشند، تحت پوشش انجمن قرار بگیرند.

" شوکت مظفری " افزود: تداوم فعالیت این انجمن می تواند موجب تقویت روحیه بیماران و حل مشکلات فراوان ناشی از بروز این بیماری باشد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که بیماران ام اس از آن رنج می برند، هزینه های فراوان دارو و درمان است که لازم است نهادهای دولتی و خیرین، از توان خود برای رفع دغدغه های این بیماران استفاده کنند.

وی گفت: برخی از داروهای مورد استفاده بیماران ام اس از طریق انجمن و به طور رایگان در اختیار آن ها قرار می گیرد که باید تلاش کنیم دایره داروهای اهدایی به بیماران ام اس را گسترده تر کن ام اس MS یک بیماری دستگاه عصبی مرکزی است که بر اثر آن پوشش محافظ اعصابی که در داخل و اطراف مغز نخاع قرار دارند، تخریب می شود.

بیشتر بیماران در سنین ۴۰ - ۲۰ سال متوجه علائم بیماری ام اس می شوند که نوع این علائم و چگونگی پیشرفت آن ها بستگی به محل پلاک ها در دستگاه عصبی مرکزی بیمار دارد.

بر اساس آمار منابع رسمی ۱۱۰ هزار نفر در ایران به بیماری ام اس مبتلا هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز