خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علمی و کاربردی مازندران:

این دانشگاه، بر پایه ی نظام آموزش عالی و مهارتی بنا شده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۴۸۵

دو نظام آموزش عالی نظری و نظام آموزش عالی مهارتی در کنار سازمان فنی و حرفه ای بعنوان ارکان نظام دانشگاه قرار گرفته است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مازندران گفت: در نظام آموزشی و دانشگاه جامع علمی کاربردی خود را مسئول اشتغال فارغ التحصیلان می داند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، رضا لحمیان در نطق پیش از خطبه نماز جمعه امروز با بیان اینکه ۱۸ مهر ماه، بیست و دومین سالگرد دانشگاه جامعه علمی کاربردی می باشد اظهار داشت: این دانشگاه بر پایه ی نظام آموزش عالی و مهارتی بنا شده است.

وی افزود: دو نظام آموزش عالی نظری و نظام آموزش عالی مهارتی در کنار سازمان فنی و حرفه ای بعنوان ارکان نظام دانشگاه قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان مازندران با بیان اینکه این دانشگاه سعی دارد مهارت آموزی را تقویت نماید تصریح کرد: در نظام آموزشی مهارتی، دانشگاه علمی کاربردی خود را مسئول اشتغال فارغ التحصیلان بعد از دوره تحصیل می داند و جزء وظایف مسئولین این نظام آموزشی است.

لحمیان مشکل اشتغال جوانان را دغدغه مسئولین و خانواده ها برشمرد و گفت: یافتن کار مناسب با رشته تحصیلی از مهمترین معضلات دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی می باشد و ایجاد اشتغال و مهارت متناسب با رشته تحصیلی یکی از کارهای مهم دانشگاه علمی کاربردی بشمار می رود.

وی افزود: تمام سعی ما بر این است که فارغ التحصیلان خود را بر بدنه اشتغال دولتی تحمیل نکنند و خود بعنوان کارآفرین و مولد کار نقش آفرینی کنند و علاوه بر آن دیگران را نیز مشغول کار نمایند.

رییس دانشگاه علمی و کاربردی استان مازندران با بیان اینکه اشتغال، بحثی است که غیر از درآمد زایی، وجهه و شخصیت اجتماعی جوانان را نیز حفظ می نماید خاطر نشان کرد: وقتی جوان شغل مناسب دارد از بسیاری از ناهنجارها دوری خواهد کرد تا موقعیت کاری خود را حفظ کند.

لحمیان به بیانات مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: ایشان به توسعه نظام آموزش عالی مهارتی و فنی حرفه ای و دانشگاه علمی و کاربردی تاکید داشتند و فرمودند: در کنار علم به پنجه های کارآمد هم نیاز داریم.

وی ادامه داد: نکته ای که در نظام جامع عالی مهارتی وجود دارد، شیوه ی برنامه ریزی آموزشی از پایین به بالا و تدوین رشته ها متناسب با نیاز منطقه ای در استان مازندران است.

این مسئول با بیان اینکه توسعه ای که در نظام و کشور به وجود می آید، در سایه ایده پروری است افزود: هدف ما این است که بتوانیم پایه های توسعه ی نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم نماییم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز