خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران خبرداد:

افزایش فارغ‌التحصیلان بیکار در مازندران / برگزاری همایش بزرگ سرمایه‌گذاری

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۰۹۷

بیکاری مازندران در مقایسه با استان‌های دیگر بیشتر است و در بخش فارغ‌التحصیلان شاهد بیکاری روبه رشدی هستیم. / همایش بزرگ سرمایه‌گذاری ۱۷ آبان ماه در مازندران برگزار می شود.

استاندار مازندران در نشستی که به منظور پیگیری مشکلات فعالین اقتصادی در اتاق ایران با حضورمجمع نمایندگان و هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی مازندران تشکیل شد، از برگزاری همایش بزرگ سرمایه‌گذاری در ۱۷ آبان ماه در استان مازندران خبر داد و گفت: ۴۵ روز دیگر جلسه کمیته مشترک بین بخش خصوصی، دولت و مجلس برگزار شود.

به گزارش ایلنا از ساری، ربیع فلاح‌جلودار، عنوان کرد: در سال‌جاری، مازندران با مشکل کم آبی مواجه است و با وجود اینکه زیر ساخت صنایع تبدیلی مازندران مناسب است، بسیاری از ظرفیت های موجود به خوبی به‌کارگیری نمی‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به مشکلاتی که در حوزه آب در استان وجود دارد، گفت: تعدادی سد در استان مازندران وجود دارد که نمیه کاره رها شده اند و قدمتی بالای ۲۰ سال دارند که در صورت بهره‌برداری از سدها امکان افزایش کشت محصولات در استان وجود دارد.

وی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه زیرساختی جاده‌های استان وجود دارد، گفت: در این بخش نیاز به توجه ویژه داریم.

این مسؤول با اشاره به قابلیت بنادر استان مازندران افزود: در حوزه نفت اقداماتی در دستور کار قرار دارد و برای بهره‌برداری از منابع نفتی استان برنامه‌هایی را نیز در نظر گرفتیم.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به کاهش ظرفیت شیلاتی استان مازندران اظهار داشت: برای رفع این مشکل بحثپرورش ماهی در قفس در مازندران در حال اجرا است که این طرح در ابتدا مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت و سرمایه‌گذران متعددی در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در حوزه دریا در استان وجود دارد، بیان داشت: از دریا استفاده بهینه نمی‌شود و برای رفع این مشکل صحبت‌هایی با بخش خصوصی در حوزه گردشگری دریایی در برنامه کاری قرار گرفت.

فلاح‌جلودار با اشاره به مشکلاتی که در حوزه محیط‌ زیست در دریا وجود دارد، گفت: ساخت اسکله برای انتقال مسافران در برنامه کاری قرار گرفت و سرمایه‌گذارانی هم در این زمینه ورود پیدا کردند.

استاندار مازندران مهم‌ترین مشکل استان مازندران در سال‌جاری را عدم فروش برنج تولیدی مازندران عنوان کرد و اظهار داشت: برنج مرغوب استان در بازار به خوبی خرید و فروش می‌شود ولی مشکلاتی در حوزه برنج پرمحصول هم داریم.

وی درباره مشکلاتی که سرمای سال گذشته در استان به وجود آورد، اذعان داشت: اقدامات حمایتی دولت به دلیل مشکلات اداری با تأخیر مواجه شد.

وی در ادامه به ظرفیت تولید مرکبات در استان مازندران اشاره کرد و افزود: حدود یک‌میلیون تن محصولات مرکبات و کیوی مازندران قابلیت صادرات دارد که در این بخش نیاز به کمک اتاق ایران داریم، استانداری حمایت لازم از سرمایه‌گذاران برای صادرات مرکبات را در برنامه کاری خود قرار می‌دهد تا صادرات این محصول به خوبی انجام شود.

فلاح‌جلودار درباره ساماندهی زغال‌سنگ البرز مرکزی افزود: بخشی از کارخانه کک‌سازی در حال راه‌اندازی است و در فاز نخست توسعه با مشکلاتی مواجه هستیم، بیکاری مازندران در مقایسه با استان‌های دیگر بیشتر است و در بخش فارغ‌التحصیلان شاهد بیکاری روبه رشدی هستیم.

وی بیان داشت: صنایع مازندران با ۵۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت است که از این مقدار ۳۰ درصد راکد است و تنها ۲۰ درصد در حال فعالیتند.

این مسؤول، در ادامه با اعلام اینکه در حوزه کشاورزی مازندران نیز نتوانست اعتبار مناسب در این بخش را به خود اختصاص دهد، افزود: ضمن کمک در حوزه صنعت در بخش کشاورزی، به همراهی اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران نیازمندیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز