خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

میزان بهره‌مندی مردم از دریای مازندران بسیار پایین است

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۵۵۸

متاسفانه هنوز زیرساخت‌های تامین بخش گردشگری در سواحل مازندران فراهم نیست. / در حال توسعه سرمایه گذاری در گردشگری سواحل هستیم.

استاندار مازندران که در نشست هم اندیشی اعضای مجمع نمایندگان مازندران، هیئت رئیسه و نمایندگان اتاق بازرگانی مازندران و اتاق ایران سخن می گفت از اتاق ایران خواست تا برای توسعه مازندران و افزایش صادرات کمک کند.

به گزارش ایلنا از ساری، مقام عالی دولت در استان به سند چشم انداز توسعه مازندران اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم باید اولویت های استان تعیین شود و در این راستا سند چشم انداز مازندران را نیز تغییر دادیم و افقهای جدیدی را برای توسعه استان تعریف کردیم.

استاندار مازندران از اتاق ایران خواست تا زمینه همکاری صادر کنندگان و بخش خصوصی را برای کمک به توسعه استان و افزایش صادرات فراهم کند و افزود: انتظار ما این است که بخش خصوصی وارد میدان شود و ما هم باید فرصت بخش خصوصی را قدر بدانیم.

وی با اشاره به اینکه ضریب مهار آب های سطحی در استان تنها ۸ درصد است گفت: هم اکنون ۹۲ درصد آب‌های سطحی مازندران هدر می رود و متاسفانه به دلیل نبود مدیریت صحیح از این منابع غنی استفاده بهینه نمی‌شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه قدمت قالب سدهای نیمه تمام استان بیش از ۱۸ سال است، تصریح کرد: با بهره برداری از سدهای در دست احداثاستان، ضریب کشت محصولات زراعی و باغی استان به دو برابر افزایش خواهد یافت.

فلاح با تاکید بر ارتقا خدمات فنی و مهندسی و کشاورزی در استان، گفت: ترافیک سنگین و نبود زیرساخت های جاده ای، از مشکلات اساسی در بخش حمل و نقل است.

وی با اعلام اینکه میزان بهره‌مندی مردم از دریای مازندران بسیار پایین است، گفت: متاسفانه هنوز زیرساخت‌های تامین بخش گردشگری در سواحل مازندران فراهم نیست.

استاندار مازندران با بیان اینکه در حال توسعه سرمایه گذاری در گردشگری سواحل هستیم، افزود: باید بر روی مدیریت آب و بهره برداری از منابع آبی نظارت جدی تری صورت گیرد.

ربیع فلاح افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته خسارت خشکسالی استان به حداقل رسیده است و وضعیت برنجکاری در استان مطلوب بوده و کشاورزان تقریبا رضایت داشتند.

فلاح با بیان اینکه مازندران با وجود بارش زیاد همچنان از حیثبرخورداری از آب شرب ضریب پایینی دارد گفت: با وجود آنکه مازندران را قطب کشاورزی اعلام کردند در این حوزه هم مشکلات عدیده ای از جمله کم آبی وجود دارد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه بیش از ۱۱ درصد مرغ مورد نیاز کشور در مازندران تولید می‌شود، گفت: باید از ظرفیت‌های صادراتی دام و طیور استان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی مادر استان در سال های اخیر به واسطه بی‌تدبیری‌ها و تحریم‌ها تعطیل شده است، افزود: اقدامات لازم برای احداثکارخانه کک سازی آغاز شده و در سال آینده به بهره برداری کامل خواهد رسید.

فلاح با بیان اینکه مازندران در سال‌های پس از انقلاب از حمایت دولتی مناسبی برای ارتقای شاخص‌های کشاورزی و صنعتی بهره مند نشده است، تصریح کرد: به واسطه این معضلات، ضریب بیکاری در مازندران بسیار بالا بوده و ۳۰ درصد فارغ التحصیلان استان بیکار هستند.

وی از اقدام دولت برای خرید تضمینی برنج کشاورزان تقدیر کرد و گفت: الحمدلله در سال جاری برای اولین بار دولت با قیمت مناسب اقدام به خرید برنج کشاورزان از جمله برنج طارم نموده که با استقبال کشاورزان عزیز روبرو شده است.

استاندار مازندران با اعلام اینکه اتاق ایران به کمک صادرات مازندران بیاید تاکید کرد: در زمینه محصولات باغی، کیوی و مرکبات انتظار داریم اتاق ایران کمک کند تا صادرات این بخش توسعه یابد.

وی افزود: بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزی مازندران صادراتی است و در این بخش می تواند به صادرات مرغ و لبنیات هم به طور جدی پرداخت.

استاندار مازندران گفت: همه باید تلاش کنیم تا فرهنگ مسئولین و مدیران دستگاهها را برای برداشتن گام علمی برای توسعه مازندران تغییر دهیم و توانمندی مسئولین و مدیران را برای تغییر وضعیت موجود بالا ببریم تا عقب ماندگی مازندران را جبران کنیم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز