خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آمار مازندران:

با دادن اطلاعات دقیق به مامورین سرشماری، در خلق حماسه ای دیگر بکوشیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۰۹۴

لازمه توسعه در بخش کشاورزی و خود اتکایی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری با توجه به شعار امسال، داشتن آمار و اطلاعات دقیق از بخش کشاورزی است.

مدیر کل آمار استان مازندران گفت: لازمه توسعه در بخش کشاورزی و خود اتکایی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری با توجه به شعار امسال، داشتن آمار و اطلاعات دقیق از بخش کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، جعفر احمدی در نشست خبری سرشماری عمومی کشاورزی با بیان اینکه آخرین سرشماری انجام شده مربوط به سال ۸۲ میباشد و خیلی از چارچوبها و اطلاعات قدیمی شده است اظهار داشت: از پنجم مهر تا ۱۸ آبان سالجاری طرح سرشماری عمومی کشاورزی بمنظور دریافت اطلاعات و آمار بروز در استان مازندران انجام خواهد شد.

وی افزود: سرشماری کشاورزی نقش محوری و پایه ای در نظام آماری کشاورزی دارد و تقریبا در تمام کشورهای دنیا این سرشماری هر ۵ یا ۱۰ سال اجرا می شود و در ایران نیز طرح سرشماری کشاورزی هر ۱۰ سال یکبار اجرا می شود.

مدیر کل آمار استان مازندران ادامه داد: تمام امکانات و تجهیزات اعم از نیروی انسانی، تبلت و وسایل نقلیه را مهیا نمودیم و سازمان اجرایی سرشماری کشاورزی سال ۹۳ در استان مازندران با ۲۳ مدیر اجرایی، ۲۳ قائم مقام مدیر اجرا، ۲۳ معاون فنی و اجرایی، ۵۹ کارشناس مسئول فنی و اجرایی، ۳۸۰ آمارگیر، ۱۸ کارشناس " آی. تی " ۱۷ کارشناس نقشه و ۸۵ نیروی پشتیبان و ۱۵۸ دستگاه خودرو و جمعا ۷۸۶ نفر از روز شنبه پنجم مهر لغایت ۱۸ آبان ماه سال جاری اجرا خواهد شد.

احمدی به مشخصات مامورین آمارگیر اشاره کرد و افزود: در این سرشماری کلیه ماموران آمارگیر و رده های اجرایی دارای جلیقه های سرمه ای با آرم سرشماری عمومی کشاورزی ۱۳۹۳ بوده و موظف هستند کارت شناسایی عکسدار با هولوگرام سرشماری را در سمت چپ جلیقه الصاق نمایند.

وی اظهار داشت: برای نخستین بار، سرشماری بصورت الکترونیکی انجام می شود و تا پایان سال، اطلاعات این سرشماری قابل انتشار است و استفاده از رایانه دستی در سرشماری، یک تحول و نوآوری در اجرای سرشماری ها محسوب می شود.

این مسئول با بیان اینکه بخش کشاورزی نقش عمده ای در تولید ناخالص ملی دارد تصریح کرد: همه باید در اجرای این طرح مشارکت داشته باشیم و با اعتماد سازی در میان مردم به اجرای بهتر طرح و خلق حماسه ی ملی در بخش کشاورزی، کمک نماییم.

احمدی افزود: مامورین انتخاب شده برای اجرای طرح سرشماری افرادی متخصص هستند و تقریبا ۷۰ درصد آنان دارای مدرک لیسانس یا بالاتر می باشند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز