خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران خبر داد:

تشکیل ستاد ویژه مبارزه با زمین خواری در مازندران

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۴۰۷

استانداران به ویژه استانداران شمالی کشور موظف شدند تا ستاد ویژه مبارزه با زمین خواری را در اسرع وقت تشکیل دهند.

استاندار مازندران گفت: استانداران به ویژه استانداران شمالی کشور موظف شدند تا ستاد ویژه مبارزه با زمین خواری را در اسرع وقت تشکیل دهند.

به گزارش ایلنا از ساری، ربیع فلاح که درجلسه بررسی وضعیت پدیده زمین خواری، تغییر غیرقانونی کاربری اراضی، ساخت و سازهای غیرمجاز و راه های مقابله با آن در وزارت کشور شرکت کرده بود اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم در زمینه جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، استانداران مکلف شدند تا تصمیمات و اقدامات ضروری را برای جلوگیری سوء استفاده از زمین خواری انجام دهند.

استاندار مازندران تصریح کرد: وضعیت تغییر کاربری اراضی در مازندران شکننده است و باید برای برخورد با این پدیده زشت اقدامات جدی و اساسی صورت گیرد

وی تاکید کرد: استانداری مازندران از مدتها قبل با هماهنگی دادگستری استان و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی عزم خود را برای پیشگیری از زمین خواری و مقابله با تغییر کاربری جزم کرده و روزبرو این روند تشدید خواهد شد.

در این جلسه استاندار مازندران گزارش کاملی در زمینه هماهنگی های انجام شده در زمینه جلوگیری از تغییر کاربری اراضی در مازندران ارائه نمود که مورد توجه وزیر کشور قرار گرفت.

استاندار مازندران در این جلسه اعلام نمود با اجرای احکام صادر شده ۲۴۲ مورد ساخت و سازهای غیر مجاز در طی این مدت قلع و قمع شده که این اقدام بی سابقه بوده است.

ربیع فلاح بهره گیری از ظرفیت پایگاههای مقاومت بسیج برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، انجام توافقنامه با سازمان نظام مهندسی کشور و نظام مهندسی استان برای ساماندهی ساخت و ساز را از جمله برنامه های در حال انجام در استان اعلام و تصریح کرد: با ادامه این روند ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی مازندران به شدت کاهش یافته است.

قابل ذکر است، جلسه بررسی وضعیت پدیده زمین خواری، تغییر غیرقانونی کاربری اراضی، ساخت و سازهای غیرمجاز و راه های مقابله با آن امروز با حضور وزارتخانه های جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و دستگاه های مربوطه در وزارت کشور برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز