خبرگزاری کار ایران

معاون روستایی بنیاد مسکن مازندران:

سال آینده اعتبار تسهیلات مسکن روستایی با بهره ۵ درصد ابلاغ می شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۳۵۹

مقرر است در سال آینده اعتبار تسهیلات مسکن روستایی با بهره پنج درصد ابلاغ و تحویل روستاییان شود. / در سال جاری اجرای طرح هادی ۳۲۰ روستا در دست اقدام است.

معاون روستایی بنیاد مسکن مازندران گفت: مقرر است در سال آینده اعتبار تسهیلات مسکن روستایی با بهره پنج درصد ابلاغ و تحویل روستاییان شود.

به گزارش ایلنا از بابلسر، محمود احمدی در حاشیه جلسه بررسی پروژه های عمرانی شهرستان بابلسر اظهار داشت: در راستای ماده ۱۱ قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی اجتماعی، مقرر شد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران برای تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تهیه طرح‌های هادی را در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به وجود دو هزار و ۴۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان بیان داشت: تا کنون برای یک‌هزار و ۷۹۰ روستا طرح هادی تهیه و تصویب شده است.

معاون روستایی بنیاد مسکن مازندران بیان کرد: برای مابقی روستاها نیز تا پایان سال آینده یعنی پایان برنامه پنجم توسعه، طرح هادی روستاها تهیه و به تصویب می‌رسد.

احمدی با اعلام اینکه برای ۶۸۰ روستا تا کنون در یک یا دو فاز طرح هادی به اجرا درآمده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری اجرای طرح هادی ۳۲۰ روستا در دست اقدام است که از این مقدار تنها بخش کمی جزء روستاهای جدید و عمده آنها روستاهای نیمه‌کاره سال گذشته هستند.

وی با اشاره به سیاست دولت جدید ابراز امیدواری کرد بتوانیم با مشارکت مردم، روستاهای جدید را در دستور کار قرار دهیم و با تامین اعتبار لازم از منابع مختلف اعم از تملک دارایی استانی یا ملی پروژه‌های جدیدی تعریف کرده و به اتمام برسانیم.

معاون روستایی بنیاد مسکن مازندران درباره اعطای تسهیلات وام مسکن روستایی اذعان داشت: از سال ۸۴ تا کنون ۱۸۰ هزار واحد مسکن روستایی را تحت پوشش قرار داده‌ایم.

احمدی افزود: مقرر است در سال آینده اعتبار تسهیلات مسکن روستایی با بهره پنج درصد ابلاغ و تحویل روستاییان شود.

وی با بیان اینکه عملکرد شهرستان بابلسر در بحثمشارکت مردمی بسیار چشمگیر است، عنوان کرد: با پیگیری معاون فرماندار بابلسر فعالیت بابلسر در بحثمشارکت، نسبت به دیگر شهرستان‌های استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

احمدی با اعلام اینکه بابلسر پایلوت مشارکت مردمی در بحثاجرای طرح هادی معرفی شد، یادآور شد: تصمیم بر آن داریم شهرستان بابلسر را به صورت پایلوت مشارکت مردمی و دولتی در سطح استان معرفی کنیم تا شهرستان‌های دیگر نیز به پیروی از این شهرستان در مشارکت طرح هادی شرکت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز