خبرگزاری کار ایران

به میزبانی آمل برگزار شد؛

نخستین همایش ملی نقش برنامه‌ریزی و طراحی شهری بر سیلاب شهری در مازندران

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۶۷۳

برای نخستین بار همایش ملی نقش برنامه‌ریزی و طراحی شهری بر سیلاب شهری در مازندران به میزبانی شهرستان آمل برگزار شد.

برای نخستین بار همایش ملی نقش برنامه‌ریزی و طراحی شهری بر سیلاب شهری در مازندران به میزبانی شهرستان آمل برگزار شد.

به گزارش ایلنا از آمل، رئیس همایش ملی نقش برنامه‌ریزی و طراحی شهری بر سیلاب شهر پیش از ظهر امروز در این مراسم هدف از برگزاری این همایش را با توجه به شرایط اقلیمی و موقعیت سیلابی استان مازندران و آشنایی مدیران دستگاه‌های مدیریت بحران بیان کرد و گفت: امروزه در همه جای استان از غرب تا شرق گرفته در زمان بارندگی با مشکل سیلاب روبرو است که متاسفانه خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به همراه می‌آورد.

کریم سلیمانی با بیان اینکه با کمک و مساعدت هیات‌های علمی دانشگاه‌ها برای جلوگیری از سیلاب‌ها بخصوص سیلاب‌های شهری راه‌کارهایی را ارائه داد، تصریح کرد: برگزاری این همایش نیز به منظور بررسی و ارائه راهکارهای درست و سنجیده در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه با آغاز فراخوان این همایش ملی ۶۰ مقاله علمی و پژوهشی به دبیرخانه همایش ارائه شد، اذعان داشت: از این تعداد مقالات حدود ۱۹ مقاله با محوریت عمران و مقاوم‌سازی در برابر سیلاب شهری، طراحی و معماری و سیلاب شهری، هیدورلوژی سیلاب شهری و برنامه‌ریزی شهری و سیلاب شهری پذیرفته شد.

سلیمانی محورهای برگزاری این همایش را مدیریت جامع شهری و سیلاب شهری، راهکارهای مقابله با سیلاب، مدیریت کاربری اراضی و فضاهای سبز شهری در کاهش سیل‌گرفتگی شهری، معیارهای فنی طراحی و پایش سیستم‌های کنترل سیلاب‌های شهری، ‌تاثیرات پارامترهای اقلیمی در مدیریت سیلاب‌های شهری بیان و مطرح کرد: همچنین سیستم‌های پیش‌بینی و هشدار سیلاب‌های شهری، تدوین برنامه عملیاتی مدیریت سیلاب شهری، ‌ جنبه‌های زیست محیطی، اجتماعی، فرهنگی و حقوقی مدیریت سیلاب شهری، نقش رسانه‌های عمومی در مقابله و مدیریت سیل و آموزش عمومی در کاهش خطرات سیل، تجارب بین‌الملل در زمینه مدیریت سیلاب‌های شهری، کاربرد فناوری‌های نوین(GIS&RSو…) در مطالعه و مدیریت سیلاب شهری دیگر محورهای این همایش است.

رئیس موسسه آموزش عالی هراز آمل در پایان خاطرنشان کرد: پس از برگزاری این همایش با حضور اساتید هیات علمی دانشگاه تهران و تبریز کارگاه آموزشی در موسسه عالی هراز برگزار می‌شود.

معاون فنی شهردار آمل نیز در ادامه برگزاری این‌گونه همایش‌ها را افزایش آگاهی و مبادلات کاری با دستگاه‌های شهری بیان کرد و گفت: با توجه به موقعیت اقلیمی مازندران این همایش‌ها می‌تواند از معضلاب سیلاب‌های شهری در شهرهای استان جلوگیری کند.
محمدرضا عقیل‌نژاد مهمترین عامل سیلاب در شهرستان نکا را تخریب جنگل‌ها در بالادست و خروجی رودخانه‌ها و عدم رعایت بسترهای رودخانه مطرح و عنوان کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید به این نکات توجه داشته باشیم و با برگزاری این همایش‌ها سطح آگاهی خود را بالا ببریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز