خبرگزاری کار ایران

با اتمام طرح جامع آبرسانی؛

مشکل آب ۱۲۵ هزار شهروند تنکابن و خرم آبادی مرتفع می شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۹۹۸

اجرای طرح جامع آبرسانی به شهرهای تنکابن و خرم آباد در دستور کار قرار گرفت که با اتمام آن مشکل کمبود و افت فشار آب ۱۲۵ هزار نفر از شهروندان تا افق ۱۴۲۰ برطرف می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه تنکابن گفت: با توجه به گسترش روز افزون شهر نشینی، افزایش حجم مسافران فصلی و فرسوده بودن شبکه آب، لزوم مطالعه و بازنگری و تقویت تامین آب و نوسازی شبکه های فرسوده در این منطقه ضروری بوده است لذا اجرای طرح جامع آبرسانی به شهرهای تنکابن و خرم آباد در دستور کار قرار گرفت که با اتمام آن مشکل کمبود و افت فشار آب ۱۲۵ هزار نفر از شهروندان تا افق ۱۴۲۰ برطرف می شود.

به گزارش ایلنا از ساری، کمال الدین گودرزی، با بیان اینکه در مجموع برای اجرای این طرح در شهرهای تنکابن و خرم آباد، به ۳۱ میلیارد تومان اعتبار نیازاست، افزود: این طرح در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفت و تا کنون ۱۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

وی، تصریح کرد: در این طرح برای شهر تنکابن خرید زمین برای احداثمخزن ۱۰هزار متر مکعبی، احداثسیستم گندزدایی با نمک طعام، حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه و بهسازی و مهندسی مجدد ۳ حلقه چاه قدیمی، اجرای ۲۰ کیلومتر خط انتقال و اجرای شبکه توزیع به طول ۴۵ کیلومتر در نظر گرفته شد.

گودرزی، با بیان اینکه بر اساس این طرح تا کنون دو حلقه چاه با ظرفیت آبدهی ۹۰ لیتر آب در ثانیه حفر، تجهیز و وارد مدار بهره برداری شد، ادامه داد: یک حلقه چاه دیگر نیز تا پایان امسال حفر می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه تنکابن تصریح کرد: با تجهیز این چاه، ۵۰ لیتر در ثانیه به میزان آب شهر تنکابن افزوده می شود.

وی، با اشاره به اینکه ۱۴ کیلومتر از خط انتقال آب و بهسازی ۳ حلقه چاه اجرایی شد، گفت: زمین مورد نیاز برای احداثمخزن ۱۰ هزار متر مکعبی در روستای زنگیشا محله تنکابن نیز خریداری شد.

گودرزی، ادامه داد: در شهر خرم آباد نیز بهسازی ۳ حلقه چاه، خرید زمین برای احداثمخزن ۵هزار متر مکعبی، احداثایستگاه پمپاژ، اجرای خط انتقال و احداثشبکه آبرسانی به طول ۲۰ کیلومتر در دستور کار قرار گرفت.

وی، با بیان اینکه زمین مورد نیاز در منطقه آغوزگله خرم آباد خریداری شد گفت: عملیات ساخت مخزن مورد نظر نیز با انتخاب پیمانکار در آینده نزدیک اجرا می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه تنکابن، در بخش دیگری ازسخنانش، شهرهای شیرود، خرم آباد، نشتارود و تنکابن و ۱۷ روستا را از مناطق تحت پوشش این اداره عنوان و تصریح کرد: در مجموع ۲۹ هزار مشترک و ۴۵ هزار خانوار از خدمات امور آب و فاضلاب منطقه تنکابن بهره مند می شوند.

وی افزود: برای تامین آب این تعداد مشترک، ۲۰ حلقه چاه با ظرفیت استحصال ۶۳۰ لیتر در ثانیه در حال بهره برداری است.

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه تنکابن، افزود: برای جبران کمبود آب در شهر شیرود به ویژه مناطق لشتو، محمدآباد، شریف آباد و بالا شیرود، با پیگیری نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی، مقرر شد از محل ماده ۱۸۰ مبلغ ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار برای حفر یک حلقه چاه واجرای ۶ کیلومتر خط انتقال آب، در این شهر در اختیار شرکت آبفای شهری مازندران قرار گیرد.

گودرزی، از پیگیری برای اجرای طرح آبرسانی تنکابن به عباس آباد خبر داد و گفت: در این طرح با استفاده از آبهای سطحی از سرشاخه های رودخانه دو هراز، ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه آب رودخانه، به شهرهای شیرود، تنکابن، خرم آباد، نشتارود، عباس آباد و سلمان شهر، کلارآباد و ۱۳۰ روستای مسیر منتقل می شود.

وی با بیان اینکه این طرح برای اخذ ردیف اعتباری در کمیسیون ۲۱۵ معاونت راهبردی ریاست جمهور مطرح شد، گفت: اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح ۱۳۵ میلیون یورو است که در صورت اخذ تایید از سوی کارشناسان این کمیسیون، اعتبارات آن از محل بانک توسعه اسلامی اختصاص می یابد.

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه تنکابن، در بخش دیگری از سخنانش، اجرای طرح جامع فاضلاب شهر تنکابن را از مهمترین طرحهای این اداره دانست و افزود: عملیات اجرایی این طرح از دو سال قبل آغاز شده است.

وی، اظهار داشت: با اتمام این طرح ۷۶ هزار و ۴۵۰ نفر تحت پوشش طرح های فاضلاب تنکابن قرار می گیرند.

گودرزی، طول شبکه جمع آوری فاضلاب در این طرح را ۲۲۵ کیلومتر دانست و تصریح کرد: تا کنون ۲۲ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب انجام و زمین مورد نیاز برای احداثتصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ خریداری شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه تنکابن، افزود: برای ادامه طرح جامع فاضلاب شهر تنکابن، ۵۰ میلیون یورو نیاز است که مقرر شد از این مقدار ۳۴ میلیون یورو از سوی بانک توسعه اسلامی و ۲۱ میلیون یورو ازمحل منابع عمومی تامین شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز