خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران تأکید کرد؛

دستگاه های اجرایی نهایت همکاری را با عوامل اجرایی سرشماری کشاورزی انجام دهند

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۹۴۷

امروزه بخش کشاورزی به لحاظ سهم و جایگاه خویش در اقتصاد، مورد توجه بوده و از همین روست که برخورداری از نتایج آماری دقیق در این حوزه بسیار راهگشا خواهد بود.

بیع فلاح استاندار مازندران در جلسه ستاد هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی استان گفت: امروزه بخش کشاورزی به لحاظ سهم و جایگاه خویش در اقتصاد، مورد توجه بوده و از همین روست که برخورداری از نتایج آماری دقیق در این حوزه بسیار راهگشا خواهد بود.


به گزارش ایلنا از ساری، فلاح با بیان اینکه در دنیای امروز هر کار دقیق و درست بر پایه آمار صحیح انجام می شود، تصریح کرد: حساسیت این سرشماری بسیار بالاست و آمار برآمده از این سرشماری برای یک دهه پایه برنامه ریزی امنیت غذایی کشور خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان از همه دستگاه های اجرایی خواست تا نهایت همکاری را با عوامل اجرایی سرشماری داشته باشند.

جعفر احمدی مدیر کل آمار، اطلاعات و GIS استانداری مازندران نیز در این جلسه گفت: به منظور پاسخگویی به نیازهای روزافزون آمار و اطلاعات در بخش کشاورزی و در راستای تحلیل وضعیت گذشته و حال، برنامه‌ریزی و پیش‌بینی آینده انجام آمارگیری‌های کشاورزی یک ضرورت می باشد و یکی از شیوه‌های تولید آمار کشاورزی اجرای سرشماری کشاورزی با روش شمارش تمام واحدهای کشاورزی است.

وی تصریح کرد: تقریباً تمام کشورهای دنیا سرشماری کشاورزی را هر ۵ یا ۱۰ سال اجرا می‌کنند که در ایران نیز هر ۱۰ سال یکبار و در این مرحله از پنجم مهر تا هجدهم آبان ماه سال جاری به مرحله اجرا در خواهد آمد.

مدیر کل آمار، اطلاعات و GIS استانداری مازندران اذعان کرد: تهیه چارچوب نمونه‌گیری برای آمارگیرهای نمونه‌ای، تولید اطلاعات ساختاری قابل ارائه در سطوح جغرافیایی کوچک، تولید اطلاعات ساختاری قابل ارائه در قالب طبقات با وسعت بهره ‌برداری و فراهم کردن داده‌هایی که به عنوان محک آمارهای جاری کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند از اهداف اجرای این طرح می باشد.

وی ادامه داد: در این سرشماری فعالیت‌های کشاورزی شامل زراعت، باغداری، کشت گلخانه‌ای، پرورش دام(سبک و سنگین)، پرورش طیور به روش سنتی، پرورش زنبور عسل، پرورش کرم ابریشم و پرورش ماهی مورد بررسی قرار گرفته و جمع‌آوری داده‌ها توسط مصاحبه مأموران آموزش دیده و از طریق ثبت اطلاعات در فرم‌های الکترونیکی روی تبلت انجام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز