خبرگزاری کار ایران

رئیس بهزیستی آمل خبرداد:

راه‌اندازی ۴کمپ برای ترک اعتیاد در آمل

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۹۲۶

در بخش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای خانواده‌های آسیب‌دیده به امور اجتماعی ۴کمپ برای ترک معتادان در آمل راه‌اندازی شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل از فعالیت ۸مرکز توانبخشی با حمایت یک‌هزار و ۲۰۰معلول در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در آمل، نصرت‌الله حسن‌زاده عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه با ابراز تشکر و قدردانی از تلاش شبانه‌روزی زحمت‌کشان عرصه خبر در این شهرستان این دستگاه اداری را یک سازمان حمایتی بیان کرد و گفت: این نهاد با حمایت دولتی و مشارکت‌های مردمی به رفع نیازمندی‌های ۵هزار و ۷۰۰معلول آملی تحت پوشش می‌پردازد.

وی با بیان اینکه بهزیستی در چهار محور توانبخشی، واحد امور اجتماعی، واحد مشارکت‌های مردمی و امور پیشگیری به فعالیت می‌پردازد، افزود: در بخش توانبخشی هم‌اکنون در ۸مرکز توانبخشی فعال در آمل به طور روزانه به یک‌هزار و ۲۰۰معلول خدمات ارائه می‌شود که ماهانه براساس بعد خانواده ۵۰هزار و تا ۱۵۰هزار تومان مستمری داده می‌شود.

حسن‌زاده با اعلام اینکه در واحد اموراجتماعی به طور مستمر حدود ۳۱۲ نفر مستمری دریافت می‌کنند، اذعان داشت: همچنین این سازمان در حمایت از کودکان بهزیستی ۳۷کودک بی‌سرپرست را در یک خانه اجازه‌ای مورد حمایت خود قرار می‌دهد.

این مسئول با اشاره به حمایت بچه‌های بی‌سرپرست از سوی حامیان از تکفل ۱۰۷کودک تحت پوشش بهزیستی آمل خبرداد و گفت: این کودکان به طور ماهانه از حامیان خود مستمری دریافت می‌کنند.

حسن‌زاده در ادامه از فعالیت ۴۷مهد کودک تحت نظارت سازمان این شهرستان بیان و عنوان کرد: این مهد کودک‌ها به منظور رشد تعالی آینده‌سازان کشور برای پیشرفت جامعه راه‌اندازی شده است.

وی در بخش امور پیشگیری در دو مقوله پیشگیری از معلولیت و آسیب‌های اجتماعی مطرح و بیان داشت: در بخش پیشگیری از افزایش معلولیت بهزیستی به آموزش‌ زوجین قبل از ازدواج، تست غربالگیری کودکان و نوزادان بین خانواده‌ها به فعالیت می‌پردازد.

رئیس اداره بهزیستی آمل اضافه کرد: در بخش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز در این شهرستان برای خانواده‌های آسیب‌دیده به امور اجتماعی ۴کمپ برای ترک معتادان در آمل راه‌اندازی کرده و همچنین کلاس‌های آموزش مهارت‌های زندگی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از حمایت مالی ۱۵۰زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست در واحد امور مشارکت‌های مردمی در دو بخش اشتغال و مسکن خبرداد و گفت: تاکنون در اجرای طرح جامع هدف ۳۷ زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست از وام ۲ تا ۴میلیون تومانی مسکن بهره‌مند شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز