خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی مازندران خواستار شد؛

جلوگیری از واردات برنج در فصل برداشت

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۶۷۶

اگر کشاورزان ما همانند فعالین اقتصادی دارای ماشین حساب بودند و هزینه را براورد می کردند برنج کاری را رها می‌کردند زیرا با همه این رنج ها و مشقت ها هیچ گونه افزایش چشمگیری در قیمت این محصول نداشتیم.

رییس اتاق بازرگانی استان مازندران گفت: بواسطه اینکه مازندران قطب کشاورزی در کشور است از دیگر توسعه ها وامانده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، " غلامرضا عشریه " با بیان اینکه مازندران قطب کشاورزی کشور محسوب می شود اظهار داشت: متاسفانه صنایع وابسته به کشاورزی در این استان رشد و توسعه چشمگیری نداشت.

وی ادامه داد: کشاورزان سختکوش این استان باید در همه حوزه های مربوط به این رشته استفاده کنند و آنهایی که این حق مسلم را از این قشر زحمتکش دریغ کردند باید جوابگو باشند.

رییس اتاق بازرگانی استان مازندران از تلاش فعالین اقتصادی در کشاورزی خبر داد و افزود: خوشبختانه بعد از همه عقب ماندگی ها با کمک دستگاههای اجرایی و سازمان جهاد کشاورزی استان رشد قابل قبولی در کشاورزی مازندران شاهد هستیم.

عشریه نبود یک تشکل ملی قوی برنج در سطح کشور را از مشکلات کشاورزان در فصل برداشت برشمرد و اذعان داشت: همه اقلام کشاورزی در اتاق بازرگانی ایران دارای انجمن هستند و فقدان انجمن برنج بشدت حس می شود.

وی به پتانسیل های بالای کشاورزی در استان اشاره کرد و تصریح نمود: هزینه های سربار و تمام شده ی کاشت و داشت و برداشت برنج و کار طاقت فرسا باعثشده است تا جوانان ما کمتر به این رشته روی آورند که این جای نگرانی است.

رییس اتاق بازرگانی مازندران افزود: اگر کشاورزان ما همانند فعالین اقتصادی دارای ماشین حساب بودند و هزینه را براورد می کردند برنج کاری را رها می کردند زیرا با همه این رنج ها و مشقت ها هیچ گونه افزایش چشمگیری در قیمت این محصول نداشتیم.

عشریه بواسطه تشکیل جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق ایران در استان زرخیز مازندران که معدن طلای سفید محسوب می شود از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست تا جلوی رشد بی رویه برنج تحت هر عنوانی در این ایام جلوگیری شود تا کشاورزان بتوانند محصول خود را با قیمت مناسب به بازار عرضه نمایند.

وی به زمینهای زیر کشت برنج در استان مازندران اشاره کرد و یادآور شد: بیش از ۲۴۹ هزار هکتار زیر کشت در استان داریم که از این مقدار ۲۱۰ هزار هکتار کشت اول و ۳۲ هزار هکتار نشاء مجدد را به خود اختصاص داده است.

رییس اتاق بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه امیدواریم این استان از توسعه صادرات بواسطه تلاش در همه حوزه ها برخوردار شود افزود: صنعت گران ما با همه مشکلاتی که بر سر راه دارند مشغول فعالیت هستند و ما هم با رایزنی هایی که با دستگاههای اجرایی داریم سعی کردیم این مشکلات را تا حدودی رفع نماییم.

عشریه از حمایت همه جانبه استاندار مازندران از هرگونه فعالیت اقتصادی تشکر کرد و گفت: این نگاه بسیار ارزشمند است و با تلاش مضاعف باید از این ظرفیت ها استفاده نمود تا به توسعه پایدار در استان دست یابیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز