خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استانداری مازندران:

ارتقاء‌ و اعتلای فرهنگ ایمنی، کاهش سوانح رانندگی را به دنبال دارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۶۴۴

با توجه به موج دوم سفرهای تابستانی و حجم بالای ترافیک در استان می طلبد تا با همدلی و مشارکت همه جانبه گام های ارزنده ای در جهت افزایش ضریب ایمنی جاده های پر تردد استان برداشت.

معاون امور عمرانی استانداری مازندران گفت: ارتقاء و اعتلای فرهنگ ایمنی و رعایت قوانین و مقررات توسط کاربران جاده ای عاملی موثر در جهت کاهش سوانح رانندگی است.

به گزارش رایلنا از ساری، مهندس علی نبیان در شانزدهمین جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی ضمن تاکید بر اهمیت برقراری ایمنی جاده های مازندران عنوان نمود: با توجه به موج دوم سفرهای تابستانی و حجم بالای ترافیک در استان می طلبد تا با همدلی و مشارکت همه جانبه گام های ارزنده ای در جهت افزایش ضریب ایمنی جاده های پر تردد استان برداشت.

وی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت های استان به منظور استفاده مطلوب از مواهب طبیعی و خدادادی، اظهار داشت: توسعه زیرساخت های مازندران به ویژه جاده ها، در دستور کار دولت قرار دارد.

نبیان از راه اندازی و نصب هشت دستگاه دوربین کنترل سرعت در سطح محورهای اصلی استان خبر داد و اظهار داشت: باید تمامی مسؤلین ذیربط در جهت ایمن سازی و ارتقاء حمل و نقل استان بکوشند.

معاون عمرانی ضمن تاکید بر پاکسازی و زیبا سازی حریم راههای استان عنوان نمود: با توجه به سفرهای تابستانی و حضور مسافران نیاز است راهداران خدوم با آمادگی کامل در سطح محورها مستقر باشند. وی در ادامه خواستار استفاده از ظرفیت دهیاری ها برای کمک به مجموعه راه و شهرسازی شد.

سید علی اسد مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاشهای همه دست اندرکاران بخش های مختلف حمل و نقل در استان از مازندران به عنوان یک استان ویژه و استراتژیک در منطقه یاد کرد و افزود: یکی از محسنات توسعه حمل و نقل، رونق بخش صنعت و بهره گیری مناسب کارخانجات از نهایت ظرفیت تولید خود می باشد.

وی در خصوص آمادگی اداره کل برای موج دوم سفرهای تابستانی تصریح نمود: از آنجا که حفظ و نگهداری از راههای موجود یکی از وظایف ذاتی و اصلی راه و شهرسازی بوده، لذا این اداره کل با آغاز موج دوم سفرهای تابستانی و تردد میلیونی گردشگر و مسافر به این استان و بالا رفتن حجم ترافیک در سطح محورها اقدامات گسترده ای را با هدف افزایش ضریب ایمنی در محورها با بسیج کلیه امکانات و نیروهای راهدار خود در دست اجرا دارد.

اسد افزود: پاکسازی و زیبا سازی حریم راهها، شستشو و ترمیم تابلوها و علائم، منظر آرایی و زیبا سازی مبلمان جاده ای، شانه سازی، لکه گیری رویه راه، تخلیه قنوها، برم ها، بارمرده گالری ها و سردهانه تونلها، شانه سازی، حذف اختلاف سطح، ریزش برداری و… از جمله برنامه های در دست اقدام بوده که با جدیت در حال اجراست.

گفتنی است شانزدهمین جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی با حضور معاونت عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی، دبیر شورای ترافیک، کلیه اعضاء این کمیسیون همچون پلیس راه، پزشکی قانونی، حمل و نقل و پایانه ها، استاندارد و تحقیقات صنعتی، اورژانس وجمع دیگر از مسؤلین راه و شهرسازی استان در محل اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار گردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز