خبرگزاری کار ایران

فرماندار فریدونکنار:

کتابخوانی باید به یک عادت در زندگی تبدیل شود

کد خبر : ۱۹۰۱۸۷

جامعه توسعه یافته به کتابخانه های عمومی و میزان کتابخوانی جامعه بستگی دارد و به کتابخانه های عمومی باید به اندازه یک دانشگاه عمومی و فراگیر بها داد.

فرماندار فریدونکنار در جلسه انجمن خیران کتابخانه ساز این شهرستان اذعان داشت: کتابخوانی باید به یک عادت در زندگی تبدیل شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران، محمد حسین زاده فرماندار فریدونکنار در جلسه انجمن خیران کتابخانه ساز که با هدف تعیین اعضای هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه ساز فریدونکنار و با حضورسرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان، رئیس و مدیرعامل انجمن خیران کتابخانه ساز استان، اعضای شورای شهر و تعدادی از خیرین مطرح این شهرستان در کتابخانه عمومی شهید بصیر فریدونکنار برگزار شد، فرهنگ را پایه و اساس تصمیم گیری ها و کتاب و کتابخوانی را پایه های فرهنگ توصیف نمود.

وی کتابخانه های عمومی را نماد فرهنگ و هویت هر ملتی دانست و تاکید کرد: کتابخانه سازی به عنوان یک سنت حسنه باید رواج پیدا کند تا با گسترش فضاهای مهم فرهنگی به سمت اعتلای ارزش ها حرکت کنیم.

فرماندار فریدونکنار افزود: جامعه توسعه یافته به کتابخانه های عمومی و میزان کتابخوانی جامعه بستگی دارد و به کتابخانه های عمومی باید به اندازه یک دانشگاه عمومی و فراگیر بها داد.

حسین زاده با بیان اینکه استفاده نادرست از ماهواره و اینترنت از معضلات اصلی فرهنگی ما هستند و به سمت بی هویتی فرهنگی جوانان ما حرکت می کنند، اظهار داشت: بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی، افزایش آگاهی اجتماعی از طریق مطالعه و گسترش اماکن فرهنگی همچون کتابخانه های عمومی است.

گفتنی است در پایان این نشست و پس از تعیین اعضای هیئت مدیره خیران کتابخانه ساز فریدونکنار، سید حسین میرمرادی رئیس شورای شهر به عنوان رئیس هیئت مدیره این انجمن و سید احمد اولایی از خیران این شهرستان به عنوان مدیرعامل انجمن خیران کتابخانه ساز فریدونکنار انتخاب شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز