خبرگزاری کار ایران

معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران:

فقر فرهنگ بزرگ ترین مشکل در حوزه تعلیم و تربیت است

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۰۹۹

به دلیل ضعف مدیریتی نمی توانیم از بودجه خوبی که در اختیار داریم به بهترین نحو در امر آموزش استفاده کنیم.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران در حوزه ی آموزش ابتدایی گفت: آسیب پذیر ترین بخش در حوزه آموزش و پرورش می باشد مقطع ابتدایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، " سیدعیسی میر شفیعی " در گردهمایی مدیران ابتدایی شهرستان با بیان اینکه مقطع ابتدایی در شرایط بدی به سر می برد اظهار داشت: بخش ابتدایی آسیب پذیر ترین بخش در حوزه آموزش و پرورش می باشد.

وی نقش مدیریت را مهم دانست و افزود: یک مدیر خوب باید دارای تواضع باشد و نگاه مقایسه ای نسبت به معلمان و دانش آموزش خود را از بین ببرد و با نگاه عدالت به آنها توجه شود.

میرشفیعی اظهار داشت: یاددادن اگر با روش صحیح انجام شود ماندگاری خود را حفظ میکند و یکی از ضعف های بزرگ در آموزش فقدان ماندگاری است وباید فرصتی برای دانش آموز مهیا شود تا بتواند فکر کند وخلاقیت و نبوغ داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آموزشهای ما کاربردی نیستند ادامه داد: علت عقب ماندن ما در بحثآموزش باوجود تلاش زیاد، استفاده نامناسب و غلط از روش های آموزشی است.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: باید اثر انگشت ما در تدریس مشخص شود و تاثیر معلم براخلاق و رفتار دانش آموز قابل دید باشد

میرشفیعی در رابطه با مقایسه سطح آموزش کشور با سایر کشور های دیگر اذعان داشت: در ایران زمان زیادی برای آموزش اختصاص داده می شود اما متاسفانه از کارایی لازم برخوردار نیست.

وی اظهار داشت: در المپیاد ها ۹۲ درصد از دانش آموزان از رتبه های بالایی برخوردارند اما در طرح تیمزو پرلز از رتبه های پایینی برخوردار هستیم.

این مسئول با بیان اینکه۵/۱۱درصد از درآمد ناخالص ملی سهم آموزش و پرورش است تصریح کرد: متاسفانه به دلیل ضعف مدیریتی نمی توانیم از بودجه خوبی که در اختیار داریم به بهترین نحو در امر آموزش استفاده کنیم.

میر شفیعی افزود: باید از مدیران کار آمد در مدارس استفاده کرد زیرا اگر مدیران در امر آموزش کار آمد بودند امروز از ۴۳ کشور در طرح تیمز و پرلز رتبه ۳۸ را بدست نمی آوردیم.

وی به ۶ پایه نمودن حوزه آموزش ابتدایی اشاره کرد و گفت: طرح ۶ پایه از قابلیت های خوبی برخوردار است اما در عملی کردن طرح، باید ظرفیت مدارس را نیز در نظر می گرفتتند زیرا زمانی که مدارس ما ۵ کلاسه است با اضافه کردن کلاس پایه۶، مدیران مدرسه با مشکل کمبود کلاس مواجه می شوند.

میرشفیعی در پایان گفت: فقر فرهنگ بزرگ ترین مشکل در حوزه تعلیم و تربیت است و باید فرهنگ سازی را در میان دانش آموزان عمومی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز