خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش قائم شهرتاکید کرد:

کرامت و اخلاق یاید در کنارمدیریت مداری باشد

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۰۹۶

نگاه مدیریتی و سیاست های کاربردی من در حوزه مدیریت توجه به اصل کرامت، حرمت و روابط انسانی است.

مدیر آموزش و پرورش قائم شهر گفت: نگاه مدیریتی و سیاست های کاربردی من در حوزه مدیریت توجه به اصل کرامت، حرمت و روابط انسانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، " محمد رسولی " در گردهمایی مدیران دوره ابتدایی و تبیین برنامه سالانه سازمان با رویکرد مدیریت فرایند محور با بیان اینکه نگاه مدیریتی و سیاست های کاربردی من در حوزه مدیریت توجه به اصل کرامت، حرمت و روابط انسانی است، اظهار داشت: اگر در محیط آموزش و پرورش کرامت و اخلاق در کنارمدیریت مداری باشد نتیجه بهتری خواهد داشت.

وی از پایه ابتدایی بعنوان سکوی پرتاب آموزش و پرورش نام برد و افزود: گام اول تبیین برنامه سالانه آموزشی خداحافظی از سیستم مدیریت سنتی و ایجاد مدیریت فرایند مدار است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قائم شهر ادامه داد: ۵ وظیفه برای مدیران در نظام آموزش و پرورش مشخص شده است که شامل برنامه ریزی، سازمان دهی، به کار گیری نیروی انسانی، رهبری و هدایت و نظارت و کنترل می باشد.

رسولی به خصوصیات مدیر فرایند مدار اشاره کرد و گفت: در این سیستم مدیر ورودی ها را پردازش می کند و فعالیت هایی انجام می دهد تا خروجی مناسبی داشته باشد و این در حالی است که فرایندها مرتبط و وابسته بهم هستند.

وی به سیاست چهارگانه وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و از بهبود منابع انسانی، ارتقاء سطح کرامت و مهارت حرفه ای معلمان، توسعه و مشارکت و بهسازی آموزشی و تمرکز زدایی بعنوان این سیاست ها نام برد.

این مسئول افزود: مدارس پایه گذار دموکراسی در دنیا هستند و باید به دو عنصر معلم و متعلم توجه شود و نگاه تمرکز زدایی در چارچوب آیین نامه مدارس برای اجرای برنامه ها ظرفیت داشته باشد.

رسولی به جمعیت ۴۷ هزار نفری دانش آموزان شهرستان قائمشهر اشاره کرد و اذعان داشت: تنها قریب به ۵ هزار نفر از منابع انسانی خوب و فضای آموزشی مناسب بهره مند می شوند که این دور از عدالت اجتماعی است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های اداره آموزش پرورش قائم شهر در سال تحصیلی جاری رعایت عدالت اجتماعی و توجه به مدارسه حاشیه شهر است که هم در حوزه انسانی و هم در بخش تجهیزات به آن توجه ویژه شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قائم شهر اولین گام در برقراری عدالت اجتماعی را جابجایی بعضی از مدیران برشمرد و افزود: تصمیم داریم مدیران کارآمدتر و توانمند تر همراه با دبیران مجرب به مدارس حاشیه شهر اعزام کنیم تا استفاده از امکانات مختص مدارس خاص نباشد و همه مدارس کیفی سازی شوند.

رسولی گفت: باید فرهنگ خودباوری و اعتماد بنفس را بیشتر کنیم زیرا توجه به امر آموزش توام با فرهنگ و تعامل با انجمن مربیان نتیجه خوبی در پی خواهد داشت.

وی سرکشی به مدارس و نظارت مدیران را امری نادرست تلقی کرد و افزود: مدیران ما باید بیاموزند که خودشان ناظر فعالیت خود باشند و آنها را ارزیابی کنند و ما موردی نظارت کنیم.

این مسئول از مدیران مدارس شهرستان قائم شهر درخواست کرد باتوجه به اینکه قائم شهر قریب به ۲ میلیارد تومان بدهی دارد از بکارگیری نیروهای آزاد جدا خودداری نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز