خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی آمل:

برای نخستین بار گلاب‌گیری گل محمدی در آمل انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۶۰۵

با راه‌اندازی مزرعه گل محمدی ۶ نفر بطور دائم و ۵۰ نفرهم بصورت فصلی و در زمان گل چینی و گلاب‌گیری مشغول بکار می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از گلاب‌گیری گل محمدی برای نخستین بار دراین شهرستان خبرداد.

مرتضی امینی نیاکی صبح امروز در گفت‌وگو با ایلنا از آمل با بیان اینکه گلاب‌گیری در زمینی به مساحت ۵ هکتار در روستای کوهستانی زیار آمل به بهره‌بردی رسید، یادآور شد: دو سال پیش از سوی بهره‌ور حسن ذوالفقاری حدود ۲۰هکتار سطح زیرکشت گل محمدی قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه از این ۲۰ هکتار امسال گل چینی و گلاب گیری ۵ هکتار از آن اراضی آغاز شد، اذعان داشت: پیش‌بینی می‌شود تولید آن با عملکرد ۲ تن در هکتار به ۱۰ تن برسد.

امینی با تاکید براینکه به ازای هر تن گل محمدی ۱/۵ تن گلاب و یکصدگرم اسانس بدست می‌آید، ابراز داشت: با راه‌اندازی مزرعه گل محمدی ۶ نفر بطور دائم و ۵۰ نفرهم بصورت فصلی و در زمان گل چینی و گلاب‌گیری مشغول بکار می‌شوند.

مدیرجهاد کشاورزی آمل بیان داشت: امیدواریم با توجه به شرایط اقلیمی و آب هوایی منطقه لاریجان آمل سطح تولید این محصول در این بخش افزایش یابد.

وی با بیان اینکه شرایط کشت هم‌اکنون در بخش لاریجان با توجه موقعیت جغرافیایی آماده است، افزود: بزودی جشنواره گل و گیاه، بویژه گل محمدی را در این منطقه خوش آب‌وهوا برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز