خبرگزاری کار ایران

رییس جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر:

کشت جو یکی از عوامل مهم توسعه پایداردربخش کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۱۱۹

عملیات مبارزه متمرکز علیه نسل دوم آفت ساقه خوار برنج با رها سازی زنبور تریکوگراما در بیش از صد هکتار از شالیزارهای روستای صلحدارکلا شهرستان قائم شهر انجام شد.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: از مجموع ۴۷۰ هکتار سطح زیر کشت زراعت جو شهرستان قائم شهر در سالجاری، بیش از یک هزار و ۲۰۷ تن محصول جو برداشت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، " علی درویش نیا " در گفتگویی با بیان اینکه از مجموع ۴۷۰ هکتار سطح زیر کشت، ۳۳۰ هکتار به کشت جو دیم با متوسط عملکرد تولید دو هزار و ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار و ۱۴۰ هکتار جو آبی با میانگین عملکرد تولید سه هزار و ۲۰۰ کیلوگرم اختصاص داشته، درآمد حاصل از تولید این مقدار محصول جو این شهرستان در سالجاری را بالغ بر نه میلیارد ریال برشمرد وافزود: کشت جو یکی از عوامل مهم حفظ امنیت غذایی، تولید و اشتغالزایی مولد و توسعه پایدار بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: رقم توزیعی جو در قائم شهراز نوع صحرا بوده به دلیل مرغوبیت مورد استفاده قرار می گیرد.

درویش نیا در مورد مبارزه غیر شیمیایی با آفات و بیماری های مزارع شالیزاری اعلام کرد: عملیات مبارزه متمرکز علیه نسل دوم آفت ساقه خوار برنج با رها سازی زنبور تریکوگراما در بیش از صد هکتار از شالیزارهای روستای صلحدارکلا شهرستان قائم شهر انجام شد.

رییس جهاد کشاورزی قائم شهر ادامه داد: رها سازی این زنبورها در سطح بالغ بر سه هزار هکتار از شالیزارهای این شهرستان از ۳۱ خرداد ماه امسال به مدت ده روز انجام می شود.

وی ازنسل دوم ساقه خوار برنج بعنوان مهم ترین مرحله خسارت زایی زندگی این آفت نام برد و اظهار داشت: کنترل بیولوژیک آفت در این نسل از اقدامات مهم بهزراعی بوده و در جلوگیری از کاهش کمی و کیفی عملکرد محصول بسیار موثر می باشد.

درویش نیا در پایان گفت: در سالجاری مبارزه بیولوژیک در بیش از سه هزار هکتار از شالیزارهای این شهرستان در سه مرحلهصورت می گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز