خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) قائم شهر:

اجرای طرح مفتاح الجنه در ایام ماه مبارک رمضان

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۸۹۸

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) قائم شهر از اجرای طرح مفتاح الجنه درایام ماه مبارک رمضان در شهرستانهای قائم شهر و سیمرغ خبر داد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) قائم شهر از اجرای طرح مفتاح الجنه درایام ماه مبارک رمضان در شهرستانهای قائم شهر و سیمرغ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، " ابولحسن رنجبر " در گفتگویی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) طبق سنوات گذشته همزمان با فرا رسیدن ماه روزه برنامه های متعددی در دستور کار خود دارد اظهار داشت: دیدار مسئولین و خیرین با تعدادی از خانواده های تحت پوشش این کمیته در قالب طرح مفتاح الجنه یکی از مهمترین برنامه های این اداره است.

وی افزود: این طرح با حضور امام جمعه شهرستان و فرماندار بهمراه تنی چند از خیرین از چهارم تا شانزدهم ماه مبارک در دو شهرستان سیمرغ و قائم شهر اجرا می شود.

رییس کمیته امداد قائم شهر هدف از برگزاری این طرح را آشنا کردن خیرین با افراد تحت پوشش عنوان کرد و افزود: به کمک این خیرین می توان گره ها و مشکلات مددجویان را بازگشایی کرد زیرا ظرفیت کمک رسانی کمیته امداد محدود می باشد و جوابگوی نیاز همه عزیزان نیست.

رنجبربا اشاره به اینکه تهیه سبد کالا در قالب طرح کیسه های همیان مولا(ع) نیز یکی از برنامه های این اداره در ماه مبارک رمضان است ادامه داد: این کیسه ها که شامل اقلام خوراکی است قرار است تا ۱۵ ماه مبارک همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) جمع آوری شود و در دهه دوم ماه رمضان توسط رابطین و روحانیون مبلغ زکات در سطح قائم شهر، محلات، دهیاری ها و هیئت امنا توزیع می شود تا بدست خانواده های نیازمند برسد.

وی از برگزاری جشن رمضان با حضور مسئولین شهرستانی، خیرین و نخبگان علمی، ورزشی، فرهنگی که تحت پوشش این کمیته هستند در ۲۴ تیر ماه در سالن انتقال خون قائم شهر خبر داد و افزود: حضور خیرین در این برنامه که با افطار همراست می تواند برای جمع آوری کمک مثمر ثمر باشد.

این مسئول به طرح اکرام ایتام اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۳۰۰ یتیم درشهرستان وجود دارند که توسط ۱۵۰۰ حامی از قائم شهر و تهران حمایت می شوند و ماهیانه ۱۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به حسابشان واریز می شود.

رییس کمیته امداد قائم شهر اظهار داشت: با توجه به اهمیت یتیم نوازی که در دین اسلام نیز به آن بسیار تاکید شده است در ماه مبارک رمضان و همزمان با هفته اکرام ایتام و در شبای احیاء پایگاههایی در سطح شهر ایجاد می شوند تا کسانی که آمادگی حضانت معنوی و مالی ایتام را دارند ثبت نام شوند.

وی از اطعام دهی در این ماه خبر داد و اظهار داشت: کمک های جمع آوری شده در قالب سبد کالا و یا سفره های افطاردر اختیار نیازمندان خواهد رسید.

رنجبر به حضور روحانی زکات در مساجد برای ترویج فرهنگ انفاق اشاره کرد و افزود: پیامک هایی برای روحانیون و دهیاران فرستاده شد تا در این ایام پیرامون مسائل مختلف کمیته امام خمینی(ع) و کمک به همنوع صحبت شود.

این مسئول با بیان اینکه طرح رحمت برای کمک به خانواده هایی است که سرپرست خانوار به دلیل بدهی مالی در زندان بسر می برند اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۱خانوار تحت پوشش این کمیته هستند که امیدواریم با همراهی مردم و خیرین با برگزاری مراسم گلریزان تنی چند از این افراد را آزاد کنیم تا به آغوش خانواده برگردند.

گفتنی است از جمله دستگاههای اجرایی که با این نهاد همکاری دارند می توان سازمان هلال احمر، سازمان اوقاف و امور خیریه، موسسه آل یاسین، سازمان تبلیغات اسلامی قائم شهر و سپاه نام برد که در راس همه اینها امام جمعه و فرماندار شهرستان قائم شهر قرار دارند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز